کد خبر:64619
پ
۱۰۶۴۸۸۴۰۳_۱۳۳۲۹۸۸۲۳bfcbf
معاون توسعه روستایی:

ایجاد شرکت‌های بزرگ تولید گیاهان دارویی با مشارکت روستاییان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بر ایجاد شرکت‌های بزرگ تولید و فراوری گیاهان دارویی با مشارکت روستائیان بر اساس وضعیت اقلیمی مناطق مختلف کشور تاکید کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بر ایجاد شرکت‌های بزرگ تولید و فراوری گیاهان دارویی با مشارکت روستائیان بر اساس وضعیت اقلیمی مناطق مختلف کشور تاکید کرد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «دکتر سید ابوالفضل رضوی» در جلسه کارآفرینان صنعت گیاهان دارویی که با حضور جمعی از کارآفرینان صنعت گیاهان دارویی و تنی چند از نمایندگان مجلس همراه بود، افزود: مشکل عمده حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی به‌عنوان یک سرمایه عظیم که ارزش افزوده آن از بسیاری از بخش‌های اقتصادی قابل مقایسه نیست، در درجه نخست متخصصان این حوزه و بعد دست‌اندکاران دولتی هستند.

 

وی با بیان اینکه مفهوم توسعه برنامه‌ای جمعی و هدفدار، منظم، تدریجی در جهت بهبود زندگی افراد جامعه است، تاکید کرد: ما به جهت برخورداری از مسئولیت، ثروت و دانشی که از آن بهره‌مند هستیم در قبال زندگی مردم مسئول هستیم.

 

*** تولید و فراوری گیاهان دارویی

 

رضوی با بیان اینکه شما دارای توان فراوری و تجارت هستید و کشاورز نیز توان تولید برخوردار است، افزود: بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی ما از سوی کشاورزان تولید می‌شود و ورود امروز من به این نشست ساختن زندگی مناسب برای روستائیان کشور است. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تاکید کرد: ما قصد داریم پروژه‌هایی برای روستائیان تعریف کنیم که آنها مجبور نباشند که وام گرفته و از پرداخت اقساط شان ناتوان باشند، هدف ما توانمندسازی و اشتغال‌زایی و افزایش درآمد روستائیان است. 

 

وی ضمن تاکید بر ایجاد شرکت‌های بزرگ تولید و فراوری گیاهان دارویی با مشارکت روستائیان بر اساس وضعیت اقلیمی مناطق مختلف کشور، به حمایت تسهیلاتی این معاونت از کارآفرینان بخش گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: سقف وام‌هایمان برای هر پروژه ۸ میلیارد تومان و اگر پروژه بین استانی باشد این میزان تسهیلات به ۱۵ میلیارد تومان با سود حداکثر شش درصد افزایش می‌یابد.

 

*** نقش نفت در آینده اقتصاد کشور

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با بیان اینکه، ما آماده‌ایم تمام اطلاعات آماری مربوط به بخش‌ها، روستاها و دهستان‌ها را در اختیار کارآفرینان حوزه گیاهان دارویی قرار دهیم، گفت: امروز متوسط هر پنج خانوار روستایی یک تحصیلکرده دانشگاهی وجود دارد. وی با بیان اینکه، تضمین خرید مشکل روستائیان را برطرف نخواهد کرد، افزود: اگر روستاییان در کار شما به‌عنوان تولید‌کنندگان داروهای گیاهی شریک باشند از ما حمایت‌های تسهیلاتی دریافت خواهید کرد. رضوی نقش نفت در آینده اقتصاد کشور را غیرقابل انتظار دانست و گفت: حوزه‌هایی همچون گیاهان دارویی به دلیل اهمیت کارهای صورت گرفته در آینده نزدیک رونق خواهد یافت.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پایان خاطر نشان کرد: شما نگران زمین برای توسعه کشت گیاهان نباشید و ما در این راه و همچین بخش صادرات با پیگیری از طریق دولت و مجلس یاری‌گر شما خواهیم بود. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه