کد خبر:64322
پ
goshte-gosfand-e25_1
مدیرکل دامپزشکی کردستان:

معدوم شدن بیش از ۵۰ هزار کیلوگرم گوشت قرمز در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان: خوشبختانه در زمینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در صورت شیوع خسارت زیادی را وارد خواهد کرد، استان ما استان پاکی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در خصوص معدوم شدن گوشت قرمز در کردستان اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در صورت شیوع خسارت زیادی را وارد خواهد کرد، استان ما استان پاکی است و در این زمینه تاکنون موردی مشاهده نشده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «مجتبی ورمقانی» در گفت‌وگو با خبرنگاران به مهم‌ترین وظایف اداره کل دامپزشکی استان اشاره و اعلام کرد: کنترل و پیشگیری از بیمارهای دامی،‌ کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری در بخش دام از جمله مهم‌ترین رسالت‌های این اداره کل است.

 

***  وجود ۷۳ واحد مرغداری گوشتی و ۱۳ واحد مرغ تخم‌گذار در استان کردستان

 

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون برگشت حتی یک محموله صادراتی در استان نداشته‌ایم، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون گواهینامه حمل بهداشتی، صادرات ۹۰ محموله به سایر کشورها را صادرکردیم که از این تعداد ۶۱ محموله دام سنگین و بیش از ۲۳۵ هزار کیلوگرم آن ماهی بوده است. وی از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان در هزار و ۴۳۲ روستای استان با همکاری بسیج سازندگی و در راستای اقتصاد مقاومتی خبرداد و اظهار داشت: این اقدام منجر به کاهش چشمگیر بیماری نیوکاسل پرندگان شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به وجود ۷۳ واحد مرغداری گوشتی و ۱۳ واحد مرغ تخم‌گذار در استان، بیان کرد: خوشبختانه در زمینه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در صورت شیوع خسارت زیادی را وارد خواهد کرد، استان ما استان پاکی است و در این زمینه تاکنون موردی مشاهده نشده است. ورمقانی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۰ هزار کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته در سطح استان ضبط و معدوم شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه یکی از مشکلات دامپزشکی استان همواره به کمبود اعتبارات در سنوات گذشته مربوط می‌شد، در پایان خاطرنشان کرد: اعتبارات دامپزشکی استان بیش از ۵ برابر افزایش پیدا کرده است و قطعا این افزایش اعتبارات در ارتقای کیفیت کارها و برنامه‌های حائز اهمیت این اداره کل بسیار موثر خواهد بود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه