کد خبر:64318
پ
۱۳۹۶۱۱۳۰۱۱۲۳۵۷۱۳۳۱۳۳۸۶۳۷۴

عملیات تجسس و انتقال پیکرهای حادثه‌دیدگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج

از ساعات اولیه بامداد امروز عملیات تجسس و انتقال پیکرها آغاز شد اما هوای منطقه مساعد نیست و سازمان هواشناسی نیز پیش‌‌بینی برف داشته است.

از ساعات اولیه بامداد امروز عملیات تجسس و انتقال پیکرها آغاز شد اما هوای منطقه مساعد نیست و سازمان هواشناسی نیز پیش‌‌بینی برف داشته است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، هم‌اینک در منطقه سقوط هواپیمای ای. تی. آر تهران- یاسوج بارش برف آغاز شده است و از ساعت ۱۴ امروز پنج‌شنبه این بارش‌ها شدت می‌یابد. عملیات تجسس و انتقال پیکرهای حادثه‌دیدگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج در حالی در پنجمین روز ادامه دارد که نیمی از اجساد پیدا شده سرنشینان هواپیما به پایین کوه منتقل شده است.

 

۱۳:۰۰

 

*** انتقال پیکرهای حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج

 

شاهین فتحی در خصوص آخرین وضعیت عملیات تجسس و انتقال پیکرهای حادثه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج گفت: روز گذشته همزمان دو عملیات انجام شد. در یک جبهه تیم‌هایی که در ارتفاع بالای ۴۰۰۰ متر مستقر شده بودند و به محل سقوط هواپیما دسترسی داشتند با توجه به اینکه شب قبل هم در کوه مانده‌ بودند و شرایط بسیار سختی در ارتفاعات حاکم بود، سعی کردند در مسیر بازگشتشان تعدادی از کاورهای حامل اجساد را که می‌توانستند حمل کنند و به پایین دست منتقل کنند.

 

وی با بیان اینکه همزمان، تیم‌های تخصصی از جبهه جنوبی برای اعزام به مناطق مرتفع آماده شدند، گفت: دو تیم توانستند خود را به ارتفاع ۴۰۵۰ و ۳۸۵۰ برسانند و با توجه به اینکه بارش شدید برف بود شب گذشته کمپ زده و در کمپ‌ها ماندند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه صبح امروز با تیم‌هایی که در ارتفاعات بودند ارتباط برقرار کردیم گفت: امدادگران مستقر در کمپ شماره یک که در ارتفاع ۴۰۵۰ هستند اذعان کردند که بارش برف در برخی مناطق بیش از یک متر است و عملا با توجه به بارش برف امکان حرکت رو به جلو نیست و سعی کردند به اعضای کمپ شماره دو ملحق شده و از آن طریق پایین بیایند.

 

۱۱:۰۵

 

*** بهترین ساعت برای جست‌و‌جو و انتقال پیکرها امروز صبح بوده

 

ولی بهره‌مند روز پنج‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: بهترین ساعت برای جست‌و‌جو و انتقال پیکرها امروز صبح بوده زیرا که از بعدازظهر بارش برف شدت می‌گیرد. وی افزود: در هنگام شب نیز بارش‌ها همراه با رعد و برق خواهد بود. کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. وی ابراز داشت: اوج بارش‌ها از روز دوشنبه بعد از ظهر هفته آینده آغاز شده و تا سه‌شنبه ظهر ادامه خواهند داشت.

 

در حالی‌که گروه‌های متعددی در کوه‌های دنا در محل سقوط هواپیما‌، کار جست‌و‌جوی پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج را انجام می‌دهند بارش باران و برف، این عملیات را متوقف کرده است. پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. این هواپیما از نوع ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کرد. روز سه‌شنبه پس از ۴۸ ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.

 

۱۰:۲۰

 

*** اقدامات لازم را برای انتقال پیکرهای حادثه‌دیدگان سقوط هواپیمای تهران – یاسوج

 

با این حال ۴۰ امدادگری که از شب گذشته در کمپی در ارتفاع حدود ۴۰۰۰ متری و نزدیک به لاشه هواپیما مستقر شدند، اقدامات لازم را برای انتقال پیکرها انجام خواهند داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، تاکنون پیکر ۳۲ تن از سرنشینان پرواز بی‌بازگشت هواپیمایی ATR۷۲ در ارتفاعات دنا پیدا شده است و تلاش برای یافتن پیکر سایر سرنشینان و انتقال آنها به پایین کوه به رغم برودت هوا و شرایط نامساعد جوی ادامه دارد.

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه