کد خبر:64268
پ
معاون توسعه روستایی:

پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان از ۱۰ اسفند آغاز می‌شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور: پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر در برخی از استان‌ها از دهم اسفند ماه جاری آغاز می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اعلام کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر در برخی از استان‌ها از دهم اسفند ماه جاری آغاز می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا وعشایر ایران، «سید ابوالفضل رضوی» در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال روستاییان و عشایر در بجنورد اظهار کرد: پرداخت ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار با نرخ کارمزد تک رقمی چهار درصدی برای روستائیان و عشایر مرزنشین و شش درصدی برای روستائیان و عشایر سایر مناطق که با پیگیری‌های فراوان و با ارائه لایحه دوفوریتی به نتیجه رسید، انجام می‌شود.

 

*** سهم استان‌ها از تسهیلات اشتغال روستاییان

 

وی ادامه داد: براساس سه فرمول معکوس درآمد خانوار، جمعیت و نرخ بیکاری روستایی سهم هر استان مشخص شده است که سهم خراسان شمالی ۳٫۱۳ درصد از مبلغ ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که نزدیک سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال می‌شود. رضوی گفت: از این جهت تمام مراحل و روش‌های اجرایی به استانداران ابلاغ شده است و از اوایل بهمن ماه جاری بانک‌ها هم سهم خود را ابلاغ کردند.

 

وی افزود: از یکم بهمن جاری، طرح‌ها و ثبت نام در سامانه کارا آغاز شده و بعد از ثبت نام در این سامانه، کمیته فنی که متشکل از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و مدیرکل روستایی هر استان است هر هفته باید دو جلسه تشکیل دهند و در هر جلسه ۱۰۰ طرح را بررسی کنند و به بانک‌ها ارائه دهند.

 

رضوی گفت: بانک‌ها هم موظف هستند حداکثر ۲۰ روز اعلام موافقت را برای توجیه مالی بانک‌های عامل انجام دهند و متقاضی موظف است ظرف ۴۵ روز اقدام به بردن وثیقه یا ضمانت‌نامه بکند. وی اضافه کرد: این وام‌ها سه سال تنفس دارد و مدت بازپرداخت آن شش سال است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پایان درباره مشکلات سامانه کارا در زمان ثبت‌نام خاطرنشان کرد: اکنون این مشکلات مرتفع شده است.

 

انتهای پیام///

منبع
معاونت توسعه روستایی
ارسال دیدگاه