کد خبر:64182
پ
۱۲۷۲۴۶۸_۷۳۵

قهرمانی بانوان آذربایجان غربی در رقابت‌های هفت‌ سنگ

بانوان استان آذربایجان غربی در رقابت‌های هفت‌ سنگ، مقام اول قهرمانی را ازآن خود کردند.

بانوان استان آذربایجان غربی در رقابت‌های هفت‌ سنگ ، مقام اول قهرمانی را ازآن خود کردند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، در بازی پیش از فینال چهارمحال و بختیاری با باخت ۷۱ بر ۵۳ مقابل آذربایجان مقام سوم را به دست آورددر نهایت تهران دوم‌، چهارمحال و بختیاری سوم و اصفهان چهارم شداز ۲۵۰ ورزشکار ۵۰ نفر به به مرحله انتخابی تیم ملی راه یافتند

 

*** بانوان اصفهان در رقابت‌های هفت‌ سنگ ناکام شدند

 

در نخستین دوره رقابت‌های هفت‌ سنگ بانوان کشور که با شرکت ۳۰۰ ورزشکار در قالب ۲۷ تیم به میزبانی آبادان برگزار شد تیم اصفهان در دیدار رده‌بندی ۴ بر ۳ نتیجه را به تیم چهارمحال و بختیاری واگذار کرد و چهارم شد.

 

*** درباره هفت‌ سنگ

 

یک بازی بومی ایرانی است‌. همان طور که از اسمش پیداست با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف از بزرگ به کوچک بازی شروع می‌شود. یک گروه محافظ آن سنگ‌ها است و گروهی دیگر که با توپی کوچک، سعی در فروریختن ستون سنگی دارند. اولین نفر از گروه اول از فاصله‌ای حدود ۴ الی ۶ متری – که معمولاً در ابتدای بازی با خطی مشخص می‌شود – با پرتاب توپ، سعی در ریختن سنگ‌ها دارد. در طرف مقابل، وقتی این اتفاق می‌افتد، محافظان توپ را می‌ریابند و آن را مخفی می‌کنند و به دنبال برنده‌ها می‌دوند. از طرفی گروه مقابل سعی می‌کند هفت سنگ را دوباره بچیند و برنده بازی شود.

البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که شبیه به هم هستند. در گذشته برای ساخت توپ از تکه‌های لاستیک یا پارچه استفاده می‌کردند و با نخ آنها را محکم می‌بستند. بازی هفت سنگ کمی شبیه ورزش بیسبال است.

 

*** امکانات لازم برای این بازی

 

امکانات لازم برای این بازی، هفت عدد سنگ صاف و تخت و یک توپ هفت‌سنگ است. بازیکنان در قالب دو تیم پنج یا شش نفره تقسیم می‌شوند. وقتی که سنگ‌ها چیده می‌شوند یکی از گروه‌ها به عنوان پرتاب‌کننده بازی را شروع می‌کند. شروع بازی به این ترتیب است که باید از فاصله نسبتاً دور توپ را به طرف سنگ‌ها بیندازند. گروهی که توپ را پرتاب می‌کند باید سعی کند که کمترین مقدار سنگ را بیندازد چون در این صورت راحت‌تر می‌تواند بازی را تمام کند. وظیفه گروه دوم هم این است که نگذارد تیم پرتاب‌کننده سنگ‌های ریخته شده را دوباره روی هم بچیند و باید با توپ به آنها بزند.

به گزارش خبرگزاری روستا، هر کدام از بازیکنان تیکی از مهاجم که توپ به او برخورد کند از جریان بازی کنار می‌رود. و به این ترتیب اگر هیچ کدام باقی نمانند بازی به نفع تیم مدافع و اگر سنگ‌ها روی هم چیده بشوند بازی به نفع تیم مهاجم تمام می‌شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه