کد خبر:63914
پ
۷۶۱۴۱۵
مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران:

پرداخت ۳۰ درصد خسارت مرغداران تهران

مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران اظهار داشت: مجموع غرامت پرداختی نیمه دوم امسال به مرغداران ۳۹۰ میلیارد ریال است که در صورت تامین اعتبار پرداخت می شود.

 مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران اظهار داشت: مجموع غرامت پرداختی نیمه دوم امسال به مرغداران ۳۹۰ میلیارد ریال است که در صورت تامین اعتبار به مرغداران پرداخت می شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، فریدون بهبهانی در نشست خبری درباره عملکرد مدیریت استان در حوزه اعتباری، بیمه و بانکداری الکترونیک افزود: با شیوه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تهران از ابتدای مهر تاکنون ۴۵ واحد آلوده شناسایی و چهار میلیون قطعه مرغ تخمگذار معدوم شدند.

بهبهانی اضافه کرد: در بخش طیور امسال به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دچار مشکل شدیم که بیش از ۳۴ برابر حق بیمه ای که دریافت کرده ایم، به مرغداران خسارت دیده غرامت پرداخت کردیم.
این مقام مسئول درباره بخشودگی جرایم بدهی تا سقف یک میلیارد ریال گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۵ و تمدید آن در بودجه سال جاری، امسال دولت نزدیک ۹۴ میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص داد که با افزودن رقم بخشودگی جرایم توسط بانک کشاورزی، تاکنون به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال بدهی ۲ هزار نفر کشاورز تسویه شده است.

وی با بیان اینکه بیمه برای محصولات زراعی، باغی و منابع طبیعی ۵۰۰ گزینه مختلف دارد، اظهار داشت: در بخش صندوق بیمه کشاورزی از ابتدای سال مالی تاکنون بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال حق بیمه دریافت کردیم اما تاکنون ۷۰۶ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده که ۵٫۲ برابر حق بیمه دریافتی است.

.

*** ۸۹ میلیارد ریال برای خسارت باغات خسارت پرداخت شده است

.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران درباره پرداخت غرامت ها تصریح کرد: برای گندم آبی این بانک در هر هکتار ۱۵۰ هزار ریال حق بیمه دریافت می کند اما زمان خسارت ها بالای ۵۰ درصد خشکسالی یا سرمازدگی ۳۱ میلیون ریال پرداخت می کند.

به همین دلیل شرکت های بیمه ای برای بیمه بخش کشاورزی که پرریسک است استقبال نمی کنند.
وی درباره خسارت باغات ناشی از سرمازدگی سال گذشته استان تهران افزود: ۸۹ میلیارد ریال برای خسارت باغات امسال خسارت تایید شده که پرداخت شده است.
بهبهانی یادآور شد: سال زراعی جاری حق بیمه از کشاورزان دریافت نشده است اما ۷۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بیمه شدند که ۹۶ درصد آن تهاتر حق بیمه سال گذشته است و امسال مبلغی حق بیمه دریافت نکرده ایم.

وی از پرداخت ۶۵ درصد خسارت های باغی و زراعی استان تهران از ابتدای امسال خبر داد و اطمینان داد که بقیه مبالغ تا پایان سال پرداخت می شود.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان تهران گفت: امسال در شعب بانک کشاورزی استان تهران ۲۰ هزار ۲۸۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: سال گذشته تسهیلات پرداختی ۱۶ هزار و ۷۲ فقره به مبلغ ۱۲ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است.

.

*** پرداخت ۲۲۰ فقره تسهیلات از محل صندوق

.
به گفته بهبهانی، امسال ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از غرامت صندوق بیمه استفاده کردند و این امر بدان معناست که با وجود شرایط بحرانی و محدودیت منابع مالی، حمایت بزرگی از کشاورزان صورت گرفته است.
وی گفت: آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اعتباری از محل صندوق توسعه ملی در سال های ۹۵ و ۹۶ تعداد ۲۲۰ فقره تسهیلات از محل صندوق به اعتبار حدود سه هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال در بخش کشاورزی با نرخ سود ۱۴ درصد و صنایع تبدیلی ۱۶ درصد پرداخت شده است.
وی به تاکید دولت در پرداخت تسهیلات واحدهای گلخانه ای، مکانیزاسیون و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای گلخانه ای یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۹۵ و ۹۶ ، تعداد ۲۰۱ فقره به ارزش یک هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال به منظور تاسیس واحدهای گلخانه ای پرداخت شد.
وی ادامه داد: ۵۰ درصد تسهیلات واحدهای گلخانه از محل صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۴ درصد و ۵۰ درصد باقیمانده از محل منابع بانک کشاورزی با نرخ ۱۵ درصد پرداخت می شود.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان تهران سطح گلخانه های استان را بیش از ۱۳۵ هکتار دانست و افزود: با توجه به بحران منابع آبی توسعه گلخانه‌ها تنها راه برون رفت از بحث کمبود منابع آبی و استفاده بهینه از منابع است.
وی با اشاره به اینکه استان تهران رتبه نخست احداث گلخانه دارد، اظهارداشت: تولید محصولات در فضای گلخانه ای نسبت به فضای باز کاهش قیمت تمام شده محصول و توسعه صادرات را منجر می شود.

.

*** ۸۰۰ میلیارد ریال منابع مازاد داریم 

.
این مقام مسئول درباه آخرین وضعیت اعتبار مکانیزاسیون گفت: برای خروج از کشاورزی سنتی پرداخت تسهیلات به مکانیزاسیون مورد توجه قرار گرفت که از ابتدای سال تاکنون ۳۲۷ میلیارد ریال اعتبار به مکانیزاسیون اختصاص یافت، در حالی که مجموع رقم پرداختی تا پایان سال ۲۶۵ میلیارد ریال بوده است.
بهبهانی با اشاره به وجهه مثبت بانک کشاورزی در جهان گفت: بانک کشاورزی از خوشنام ترین بانک های دنیا به شمار می رود و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده زیرا بانک های دیگر به دلیل تحریم های ظالمانه علیه ایران نتوانسته اند به تعهدات خود به موقع عمل کنند.
وی افزود: اکنون که بانک ها در شرایط نابرابری اقدام به جمع آوری سپرده های افراد می‌کنند، بانک های دولتی موظف به رعایت نرخ سود شورای پول و اعتبار هستند که به دلیل مشکلات اخیر اقبال عمومی مردم به سرمایه گذاری در بانک های دولتی بیشتر شده است.
این مدیر بانک کشاورزی اظهار داشت: اکنون ۸۰۰ میلیارد ریال منابع مازاد داریم که به همراه منابعی که تا پایان سال جمع آوری می شود، صرف پرداخت تسهیلات خواهد شد.

بهبهانی از بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانک های پیشرو در حوزه بانکداری الکترونیک یاد کرد و گفت: در استان تهران ۸۰ دستگاه خودپرداز داریم که ۷۲ دستگاه آن در ۵۱ شعبه مستقر است هشت خودپرداز خارج از شعب قراردارد.
به گزارش خبرگزاری روستا، وی تعداد دستگاه های کارتخوان این بانک در استان تهران را ۲۲ هزار و ۱۵۳ مورد اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۸۷ هزار فقره همراه بانک، نزدیک ۱۶۵ هزار اینترنت بانک و یک میلیون ۳۵۹ هزار انواع کارت بانکی به مشتریان ارایه شده است.

انتهای پیام///

منبع
مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران
ارسال دیدگاه