کد خبر:63918
پ
wheat

برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی

 تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات، برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی را شامل می‌شود.

 تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات، برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی را شامل می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد نقش و تاثیر برندسازی در رونق اقتصاد بخش کشاورزی اعلام کرد: تولیدکننده‌های خرد، نه‌تنها توانایی کنترل کیفیت محصولات تولیدی و تولید به اندازه کافی را ندارند، بلکه سیستم مالی آن‌ها قادر به ایجاد و ساخت برند شناخته شده و محبوب نیست.

 

*** برندسازی با بزرگ شدن شرکت‌های تولیدی – تجاری شکل می‌گیرد

 

علی‌اکبر مهرفرد با بیان اینکه برندسازی با بزرگ شدن شرکت‌های تولیدی – تجاری شکل می‌گیرد که این امر از برنامه‌های در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: برندسازی تاثیرگذار در بخش کشاورزی، در گرو تکمیل بودن زنجیره طراحی تولید، فرآوری، بازاریابی، فروش و صادرات است.

 

وی در ادامه به یکی از نمونه‌های موفق در امر برندسازی بخش کشاورزی که در رونق بخش کشاورزی تاثیر‌گذار بوده است، به شرکت کشت و صنعت «روژین‌تاک» در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این برند یکی از برندسازهای موفق کشور است که در استان کرمانشاه فعالیت خوبی داشته و دارد و با ۳ هزار کشاورز قرارداد همکاری دارد. همکاری‌ای که موجب رونق کشت گوجه فرنگی در آن استان و تنظیم بازار این محصول در منطقه نیز شده است.

 

 امروزه بخش عمده‌ای از کشمش، پسته ما از طریق ترکیه به سایر بازارها صادر می‌شود. در ارتباط با مبادله محصولات کشاورزی ما خیلی بیش از آنکه عمل می‌کنیم، ظرفیت‌های همکاری زیادی را داریم. با توجه به وضعیتی که ترکیه در ارتباط با بازارهای جهانی دارد، الان بخشی از نیازهایی را که ما داریم، ترکیه از سایر کشورها آورده به کشور ما صادر می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون بازرگانی و صنایع کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با تولید، باید بازار محصولات کشاورزی توسعه یابد؛ چرا که تولید بدون بازار و تقاضا مفهومی ندارد.

 

انتهای پیام///

منبع
ایانا
ارسال دیدگاه