کد خبر:63766
پ
۵۷۴۱۷۲۱۹
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه:

کانون‌های آلوده به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کرمانشاه

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه: تعداد کانون‌های آلوده به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه به ۴ کانون رسیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد: تعداد کانون‌های آلوده به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه به ۴ کانون رسیده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «نادر پرور» در گفت‌وگو با اشاره به ۳ کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمانشاه که اخیر در شهرستان دالاهو تایید شد، گفت: یک کانون دیگر از این بیماری در یکی از روستاهای شهرستان دالاهو شناسایی و تایید شد. این مسئول، بی‌توجهی به نکات بهداشتی و خرید از فروشندگان غیرمجاز و دوره‌‌گرد را علت شیوع این بیماری در شهرستان دالاهو عنوان کرد.

 

*** تایید چهارمین کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان و معدوم کردن بیش از یک هزار قطعه طیور در ۴ کانون

 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه از معدوم کردن بیش از یک هزار قطعه طیور در ۴ کانون مذکور خبر داد و اعلام کرد: همه کانون‌های ذکر شده در نقاط روستایی شهرستان دالاهو بوده است. پرور تاکید کرد: تاکنون شیوع این بیماری در مراکز صنعتی گزارش نشده است. وی خواستار رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای شد و گفت: مراقبت و پایش علیه این بیماری با شدت بیشتری نسبت به قبل در حال انجام است و اکیپ‌های دامپزشکی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند تا اقدامات پیشگیرانه به عمل آید.

 

آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان می‌باشد. ویروس‌های آنفلوانزا دارای ۳ نوع تیپ C,B,A می‌باشند. در طیور فقط تیپ A می‌تواند ایجاد بیماری نماید. این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و هم‌چنین انسان را درگیر می‌نماید. پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفلوانزای طیور را با خود جابه‌جا کنند. خوک به‌عنوان میزبان واسط ویروس‌های آنفلوانزای طیور و پستانداران می‌باشد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان گفت: مردم هر گونه تلفات را از با شماره ۱۵۱۲ و یا شماره پیامک ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ در میان بگذارند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه