کد خبر:63563
پ
۱۳۹۴۰۶۲۴۰۹۴۳۳۸۱۱۰۶۰۸۵۴۵۴
وزیر جهاد کشاورزی:

افتتاح ۳۷ هزار هکتار شبکه نوین آبیاری در ایلام

وزیر جهاد کشاورزی: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری و ذهکشی اراضی استان‌های ایلام و خوزستان از اردیبهشت ماه سال ۹۳ آغاز شد.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری و ذهکشی اراضی استان‌های ایلام و خوزستان از اردیبهشت ماه سال ۹۳ آغاز شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمود حجتی» در مراسم افتتاح ۳۷ هزار هکتار شبکه نوین آبیاری و زهکشی در شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام با حضور معاون اول ریاست جمهوری اظهار کرد: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شبکه نوین آبیاری و ذهکشی اراضی استان‌های ایلام و خوزستان از اردیبهشت ماه سال ۹۳ آغاز شد و منابع گسترده‌ای از سوی دولت برای اجرای آن تخصیص یافت. وی افزود: در مرحله نخست، قرارداد اجرای این طرح با وسعت حدود ۳۰۰ هزار هکتار با وزارت نیرو منعقد شد که اکنون پس از گذشت چهار سال از افتتاح بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از طرح تا پایان امسال محقق می‌شود.

 

*** ۳۷ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش طرح شبکه نوین آبیاری در استان ایلام است

 

حجتی اضافه کرد: ۳۷ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این طرح در استان ایلام است و هم‌چنین در کنار آن ۱۰ هزار هکتار از پروژه‌های مرزی در بالادست این طرح نیز افتتاح می‌شود. وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: مناطق مختلف کشور با وجود مشکلات کم‌آبی و خشکسالی دارای ظرفیت‌های بزرگی هستند که این مشکلات نباید عاملی بازدارنده برای جلوگیری از کار و تلاش مسئولان و مردم شود.

 

وی با اشاره به بازدید خود از طرح‌های آبیاری تحت فشار دره‌شهر گفت: در جریان این سفر از طرح کشت گل نرگس بازدید شد که نقطه قابل ذکر کاشت این گل در زمین‌هایی بود که برای کشت دیم هم قابل بهره‌برداری نبودند اما با همت کشاورزان و حمایت دولت این زمین‌های بایر و غیر قابل استفاده امروز در وسعت ۷۰۰ هکتار به پرورش گل نرگس اختصاص یافته که در کنار درآمد‌زایی و تولید گیاهان دارویی موجب اشتغال‌زایی برای مردم منطقه نیز است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها در همه نقاط کشور مشاهده می‌شود که تنها باید این ظرفیت‌ها را به‌درستی شناسایی و از طبیعت و منابع خداوند بهره‌برداری بهینه کنیم.

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه