کد خبر:63466
پ
۴۶۴۱۷۸_۸۸۵

اتصال سه روستا در شهرستان مرزی بانه به شبکه سراسری گاز

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر روستاهای بانوان، کنده سوره و بلکه ازبخش آرمرده در شهرستان مرزی بانه از نعمت گاز بهره مند شدند.

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر روستاهای بانوان، کنده سوره و بلکه ازبخش آرمرده در شهرستان مرزی بانه از نعمت گاز بهره مند شدند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، احمد فعله گری در آیین نمادین افتتاح طرح گازرسانی به روستاهای بخش آرمرده اظهار کرد: امسال ۱۱ طرح گازرسانی در شهرستان بانه افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح ها ۴۶۴ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شدند، افزود: تاکنون ۱۸۵ علمک در این روستاها نصب شده و مابقی عملیات علمک گذاری نیز تا ۱۰ روز آینده انجام می‌شود.
فعله گری با بیان اینکه هزینه گازرسانی در این روستاها برای هر خانوار ۶۷ میلیون ریال بوده است، تاکید کرد: با توجه توپوگرافی منطقه این هزینه بیش از میانگین کشوری و استانی است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه امکان گازرسانی به ۱۳۷ روستای شهرستان بانه وجود دارد.

وی یادآور شد: اکنون ۱۱۷ روستای این شهرستان از نعمت گاز برخوردار هستند و ضریب نفوذ گاز جمعیت روستایی بانه ۸۶ و ۴ دهم درصد است.

 

*** گازرسانی به روستاهای سوتو، قول استر و گوره سهدار در آینده نزدیک

 

وی از برنامه ریزی برای گازرسانی به روستاهای سوتو، قول استر و گوره سهدار در آینده نزدیک خبر داد. وی گفت: پیمانکار این پروژه همزمان با گازرسانی به شهرک رفاه، عملیات اجرایی در این روستاها را نیز انجام می دهد. گازرسانی به روستاهای ساردکه و ره شکی نیز با همکاری بنیاد برکت اجرا می شود.
به گفته وی، برای گازرسانی به این سه روستای بخش آرمرده ۳۴ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری، ۷۷۶ علمک گذاری و سه هزار و ۸۲۰ مشترک، ۴۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

فعله گری با بیان اینکه به ۸۴ درصد روستاهای استان کردستان تاکنون گازرسانی شده است، اضافه کرد: در سال جاری ۱۹۵ طرح با اعتبار ۶۶۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز افتتاح و یا کلنگ زنی شده است. از این تعداد ۱۳۲ طرح مربوط به روستاها و مابقی مربوط به واحدهای صنعتی است.
وی یکی از اهداف شرکت ملی گاز و وزارت نفت را جایگزینی گاز به جای سوخت مایع اعلام کرد و افزود: با افتتاح این طرح ها، در مصرف ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی می شود.

 

*** با گاز دار شدن واحدهای صنعتی ۱۴ میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است

 

وی یادآور شد: در بخش صنعتی نیز با گاز دار شدن واحدهای صنعتی ۱۴ میلیون لیتر سوخت مایع مورد مصرف در چند کوره آجر پذیری در منطقه قروه صرفه جویی شده است.
به گزارش ایرنا، ۳۳۷ هزار خانوار شهری و ۱۱۳ هزار خانوار روستایی در استان کردستان از نعمت گاز برخوردار هستند.

ساختمان اداری شهرداری و ساختمان آتش نشانی شهر بویین نیز روز چهارشنبه با حضور مسئولان محلی به بهره برداری رسید، عملیات احداث این ساختمان اداری اردیبهشت امسال آغاز شده بود.
سرپرست شهرداری بویین گفت: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۲۴ متر مربع احداث شد و زیربنای آن ۵۶۳ مترمربع و در ۲ طبقه اداری تعریف شده و بخشی از آن به پارکینگ اختصاص یافته است.

 

*** کمبود ماشین آلات و نیروی اداری آتش نشانی

 

عمر فرجی اظهار کرد: برای ساخت این فضای اداری هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه سال ۹۵ شهرداری بویین اختصاص یافته که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و سه میلیارد و ۵ میلیون ریال نیز هنوز تامین و پرداخت نشده است. فرجی به کمبود ماشین آلات و نیروی اداری آتش نشانی این شهر اشاره کرد و یادآور شد: ماشین آلات موجود در ساختمان آتش نشانی قابل استفاده نیست و با توجه به وقوع آتش سوزی نیاز به ماشین آلات جدید و پرسنل بیشتری وجود دارد. سرپرست شهرداری بویین با اشاره به اینکه ۹۰ درصد معابر شهری بویین بتن ریزی شده است.

وی تاکید کردد: امسال سه هزار و ۷۰۰ متر مربع بتن ریزی با ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری روستا ، شهر بویین مرکز بخش ننور در هفت کیلومتری بانه واقع است و از سال ۷۹ به شهر تبدیل شد و ۲ هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴۲ کیلومتری شمال غرب سنندج واقع است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه