عکاس : اپراتور یک:
پ
گزارش تصویری

روستای جواهرده با طبیعتی دلفریب

روستای جواهرده با طبیعتی دلفریب و آب و هوایی خنک و دلپذیر می‌تواند محلی برای بازیابی آرامش و زندگی به دور از هیاهوها برای مدتی کوتاه باشد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، با بازدید از روستای جواهرده فرصت همزیستی با مردمان باصفای روستایی را پیدا کرده و تجربیاتی جدید و لذت‌بخش به دست خواهید آورد. سفر به جواهرده همزمان با گردش و گشت و گذار در شهر زیبای رامسر، برای کسانی که به دنبال همراهی امکانات و طبیعت هستند گزینه‌ی خوبی است.

سفر به روستای جواهرده تنها بازدید و لذت بردن از خود روستا نیست بلکه مسیر افسونگر رامسر تا جواهرده نیز می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول کرده و با زیبایی‌هایش هوش از سر شما بپراند. دالان بهشتی که به همت مهندسان آلمانی و با دستور رضاخان برای دسترسی راحت تر به جواهرده در سال ۱۳۵۰ کشیده شد، با پیچشهای دلبرانه خود احساسات شما را به بازی می‌گیرد و شما را تا پایان راه فرا می‌خواند.

 

*** دیدنی‌های بسیاری در مسیر و قبل از رسیدن به روستای جواهرده

 

این مسیر در غرب رامسر در امتداد دره و رودخانه باصفای صفارود، با شیبی تند لذتی هیجانی به سفرتان می‌دهد و شما را به مقصد مشتاق‌تر می‌کند. در کنار طبیعت زیبای این جاده، دیدنی‌های بسیاری در این مسیر و قبل از رسیدن به جواهرده، انتظار شما را می‌کشند.

۲۹.۵ کیلومتر که از رامسر، عروس شهرهای شمال ایران به سمت جنوب غربی و رو به کوه‌های سر به فلک کشیده البرز حرکت کنیم و از پیچ و خم جاده‌ی سرسبز و نشاط آور جنگلی گذر کنیم، به نقطه‌ای می‌رسیم که بر فراز ابرها قرار می‌گیریم. اینجا روستای جواهرده رامسر است، مکانی که ابرها شما را در آغوش می‌گیرند و با شما به حرکت در می‌آیند. اگر در زمان مناسبی در روستا باشید، می‌توانید پرواز ابرها را زیر پاهای خود به تماشا بنشینید؛ ابرهایی که بامدادان و عصرگاهان به کوچه‌ها، مغازه‌ها و خانه‌های مردمان این روستا سرک می‌کشند و از حال و احوالشان، این دوستان قدیمی و آشنا می‌پرسند و خوشامدگوی تازه واردان و گردشگران می‌شوند. 

به گزارش خبرگزاری روستا، قله‌های سرخ قله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس این ییلاق زیبا را در پناه خود گرفته‌اند تا آن را به مکانی شگفت‌انگیز برای زندگی و گردشگری تبدیل کنند. روستای جواهرده که از توابع دهستان سخت سر است، در گذشته برای مردم رامسر، ییلاقی خوش آب و هوا بوده که از گرمای شرجی رامسر به آن پناه می‌آوردند و در زمستان‌های سرد و برفی به رامسر باز می‌گشتند.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه