کد خبر:63212
پ
n82645332-71831804
بخشدار مرکزی قصرشیرین:

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی در قصر‌شیرین و گیلانغرب

بخشدار مرکزی قصرشیرین: برای اجرا و تکمیل ۲۵ طرح عمران روستایی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان در مجموع هشت میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

بخشدار مرکزی قصر‌شیرین در حاشیه بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی، خدماتی و کشاورزی اعلام کرد: برای اجرا و تکمیل ۲۵ طرح عمران روستایی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان در مجموع هشت میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، از مجموع این طرح‌ها ۲۵ طرح عمران روستایی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان قصر‌شیرین و ۱۵ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی نیز به گیلانغرب اختصاص دارد که در مجموع ۱۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. “حجت فتاحی”  افزود: از مجموع این طرح‌ها ۹ طرح عمران روستایی شامل اجرای سنگ فرش، بوستان کودک، احداث پل عابر و جدول‌گذاری و موزائیک‌کاری با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای قصر‌شیرین به بهره‌برداری رسید.

 

*** عملیات اجرایی ۱۶ طرح دیگر در زمینه عمران روستایی

 

بخشدار مرکزی قصر‌شیرین گفت: هم‌چنین عملیات اجرایی ۱۶ طرح دیگر در زمینه عمران روستایی شامل بوستان کودک، سنگ فرش، موزاییک‌کاری و جدول‌گذاری و احداث پل عابر با پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده است. فتاحی، دهه مبارک فجر را فرصتی ارزشمند برای بیان دستاوردهای دولت و همچنین خدمات نظام به مرزنشینان افزود. شهرستان قصر‌شیرین در غرب کرمانشاه با دو بخش مرکزی و سومار و ۲۷ هزار تن جمعیت ، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

 

وی افزود: شهرستان قصر‌شیرین ۵۶ روستا دارد که ۲۸ روستا دارای سکنه و ۳۶ روستای آن هم‌اکنون خالی از سکنه است. هم‌چنین در ششمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، از ۱۵ طرح عمرانی، خدماتی و کشاورزی در شهرستان گیلانغرب بهره برداری شد.

 

*** افتتاح ایستگاه تلویزیونی فرستنده دیجیتال در قصر‌شیرین

 

فرهاد همتی، سرپرست فرمانداری گیلانغرب در آیین بهره‌برداری گفت: این طرح‌ها شامل افتتاح ایستگاه تلویزیونی فرستنده دیجیتال با پوشش ۱۹ شبکه تلویزیونی و ۱۱ فرکانس رادیویی در دهستان دیره و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سطح ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستاهای ‘تازه‌آباد، چشمه پهن فریدون و شیرزادی’، از توابع گیلانغرب است.

 

وی افزود: مجموعه بازی کودکان، کانال مهار آبهای سطحی، احداث پل، بهسازی معابر و جدول‌گذاری در روستاهای چشمه مورینه، کلاه دراز، هوشیار، تازه‌آباد، عبدالعزیز، سنگ چین صالح‌، شاعران، چشمه سنگی روتوند، چشمه کبود و چشمه گلینه’ در دهستان چله را از دیگر طرح‌های افتتاح شده در ششمین روز از دهه فجر در گیلانغرب است.

 

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در پایان خاطرنشان کرد: پنج میلیارد ریال مجموع اعتبار هزینه برای اجرا و تکمیل این طرح‌ها است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال ۱۰ تن از افراد جویای کار فراهم شده است. همتی ادامه داد: گیلانغرب با دوهزار و ۵۸۵ کیلومترمربع وسعت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه متشکل از دو بخش گواور و مرکزی، دو شهر گیلانغرب و سرمست (مرکز بخش گواور)، شش دهستان و ۲۰۷ روستاست که هم اکنون ۱۹۷ روستای آن دارای سکنه است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

 

انتهای پیام///

منبع
برنا
ارسال دیدگاه