عکاس : اپراتوریک:
پ
گزارش تصویری

بزرگ‌ترین آرزوی کودکان سلیمان‌تپه

مدرسه جزو آرزوهایی است که شاید برای کودکان سایر روستا و شهرها بی‌معنی جلوه کند ولی بزرگ‌ترین آرزوی کودکان سلیمان‌تپه است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، اهالی روستای سلیمان‌تپه از کمترین امکانات مانند راه آسفالت، خانه بهداشت و زمین بازی بی‌بهره‌اند و دانش آموزان این روستا به دلیل نبود مدرسه و مشکلات مالی از تحصیل باز می‌مانند.

۸۲ خانواده با جمعیت ۳۲۲ نفر در سلیمان‌تپه زندگی می‌کنند. روستایی که مزیت نزدیک‌‌بودن با مرکز استان گلستان را داراست، ولی شاید محرومیتش کمتر از روستاهای مرزی و دور افتاده نباشد. شغل اکثر مردم روستا کشاورزی است، اما خساست آسمان در سال جاری موجب شده زمین‌های روستا محصولی به عمل نیاورند و دست اهالی از منفعت زمین‌هایشان خالی بماند.

 

*** بضاعت کم خانواده‌های روستایی در تهیه سرویس مدرسه در روستای سلیمان‌تپه

 

به گفته دهیار روستا ۴۲ دانش‌آموز مقطع ابتدایی برای تحصیل از روستای سلیمان‌تپه به نزدیک‌ترین روستا یعنی روستای هاشم‌آباد می‌روند، مسیری که چهار و نیم کیلومتر از محل زندگی‌شان فاصله دارد و اکثر بچه‌ها به دلیل بضاعت کم خانواده‌هایشان برای تهیه سرویس مدرسه به مشکل می‌خورند و مجبورند این مسیر را با پای پیاده طی کنند.

دانش آموزان سلیمان‌تپه تا مقطع راهنمایی می‌توانند در روستای هاشم‌آباد تحصیل کنند اما از آنجایی‌که برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان باید به گرگان بیایند بیش از ۹۰ درصد آن‌ها به دلیل مشکلات مالی مجبور هستند ادامه تحصیل را در رویاهایشان دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری روستا، در کنار نبود مدرسه که مشکل کودکان است، بزرگترها هم با مشکلاتی مثل بیکاری و معضلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. مردم روستا می‌گویند به دلیل نیاز مالی از نظر بهداشت و درمان هم مشکل دارند و بعضی از فرزندان آن‌ها یا معلول می‌شوند یا از بیماری‌های سخت رنج می‌برند. آب سالم، فضای بازی مناسب و نظافت از دیگر نیازهای مردم سلیمان‌تپه است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه