کد خبر:62276
پ
۲۶۹۱۲۱_۶۱۸
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی بوشهر:

افتتاح شبکه آبرسانی روستایی در بوشهر

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی بوشهر: روستای محمد صالحی یک‌هزار و ۵۱۵ نفر جمعیت دارد و برای احداث شبکه آبرسانی آن که از سال گذشته آغاز شد، ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به افتتاح شبکه آبرسانی روستای محمد صالحی اظهار داشت: این روستا ۴۰۹ خانوار با یک‌هزار و ۵۱۵ نفر جمعیت دارد و برای احداث شبکه آبرسانی آن که از سال گذشته آغاز شد، ۱۸ میلیارد ریال هزینه شده است. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “مسعود نصوری” روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاسیسات و مخزن ۲ هزار مترمکعبی ذخیره آب زیارت و لاور شهرستان دشتی با ۳۲ میلیارد اعتبار از جمله طرح‌های افتتاحی است که آب هشت روستا با جمعیت سه هزار و ۹۸۲ نفر را تامین می‌کند. وی اضافه کرد: تاسیسات و مخازن بتنی مجتمع آبرسانی بادوله دشتی با ۳۳ میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح آماده بهره‌برداری است که ۱۰ روستا با جمعیت ۶ هزار و ۷۸۴ نفر زیر پوشش این طرح قرار دارند.

 

*** شبکه آبرسانی به روستای باغک شمالی تنگستان

 

وی ادامه داد: شبکه توزیع آب روستای محمد صالحی ۱۹ کیلومتر است که آب موردنیاز آن از خط کوثر تامین شده است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: طرح آبرسانی روستای محمدصالحی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شد و اکنون آماده بهره‌برداری است. 
نصوری بیان کرد: خط انتقال آب از مخزن ۲ کوثر تا انشعاب سه راهی عامری شهرستان دیلم از دیگر طرح‌های افتتاحی در دهه فجر است. وی اظهار داشت: ۳۶ روستا و ۲ شهر با ۳۶ هزار و ۶۵۲ نفر جمعیت زیر پوشش این خط انتقال قرار دارند. 

 

نصوری ادامه داد: این طرح به طول سه کیلومتر با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری احداث شده است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر اظهار داشت: شبکه آبرسانی به روستای باغک شمالی تنگستان نیز دیگر طرح افتتاحی این شرکت در دهه فجر است. نصوری ادامه داد: با افتتاح این شبکه ۱۴۹ خانوار با ۵۰۶ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند. وی یادآور شد: این طرح شامل منبع تامین آب روستای باغک شمالی و شبکه توزیع به طول هفت کیلومتر است.

 

وی اظهار داشت: هم‌چنین آبرسانی به روستای باغک جنوبی نیز از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال است که ۳۶۲ خانوار با یک‌هزار و ۱۷۳ نفر زیر پوشش این شبکه قرار دارند. نصوری افزود: عملیات اجرایی این طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ ریال از سال گذشته آغاز شد و طول شبکه توزیع آن ۲۵٫۳ کیلومتر است. وی افزود: شماره قابل توجهی از طرح‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز عملیات اجرایی آن‌ها در دشت اجراست و تا هفته دولت سال آینده آماده افتتاح می‌شود. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به بحران کم‌آبی در پایان خاطر نشان کرد: از روستائیان انتظار می‌رود با توجه به کاهش بارش و پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند. 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه