کد خبر:62078
پ
apples-Flickr_Debbie_R
رئیس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی:

خریداری ۴۴ هزار تن سیب توسط تعاون روستایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی: امسال ۴۴ هزار تن سیب تولیدی کشور توسط مباشر اول تعاون روستایی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان این که امسال ۴۴ هزار تن سیب تولیدی کشور توسط مباشر اول تعاون روستایی خریداری شده است عنوان کرد: از این میزان ۴۱ هزارتن سیب خریداری شده از آذربایجان غربی بود که نشان‌دهنده توجه به ظرفیت استان است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “اسمعیل کریم زاده” در گفت‌وگو با بیان این که این میزان سیب تولیدی در ۳۲۴ سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است افزود: از این محصول امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن از باغات استان تولید شده که از این میزان ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی است.

 

*** میزان سیب ذخیره‌شده در سردخانه‌ها به ۴۰۰ هزار تن رسیده است

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: تمام سیب‌های تولیدی استان توسط کارخانجات کنسانتره استان در مرکز استان و شهرستان‌ها خریداری شده که به قیمت تضمینی ۲۸۸ هزار و ۹ ریال خریداری شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: از میزان تولید این محصول در استان صرف ۲۵۰ هزار تن تازه خوری در داخل و خارج استان شده و مابقی در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است که هم‌اکنون میزان ذخیره‌شده این محصول در سردخانه‌ها به ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

 

کریم زاده با اشاره به این که آذربایجان غربی استان معین تامین سیب شب عید هشت استان کشور است گفت: از این محصول ۸۰۰ هزار تن درجه یک با قیمت ۲۳۰۰ تومان ذخیره‌سازی شده که هم‌زمان با شب عید برای تنظیم بازار بین استان‌های مورد نظر توزیع می‌شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر بازاریابی و شناسایی بازارهای جدید این محصول در منطقه در پایان خاطر نشان کرد: امسال رایزنی‌های اساسی با کشورهای هدف جدید از جمله روسیه، هندوستان و افغانستان برای صادرات این محصول استان صورت گرفته که امیدواریم در سال‌های آتی شاهد حل مشکل بازار سیب استان باشیم.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه