کد خبر:61253
پ
۷۴۷۰_۹۶۴
معاون اقتصادی قزوین:

طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی

معاون اقتصادی قزوین: برای رونق تولید و اشتغال، طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در کشور و استان پیش‌بینی شده است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: برای رونق تولید و اشتغال، طرح‌های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی در کشور و استان پیش‌بینی شده تا بتوانیم در این عرصه نیز از اعتبارات تعیین شده برای کاهش بیکاری استفاده کنیم.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “منوچهر حبیبی” روز یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: نرخ بیکاری استان ۱۱.۱ درصد و کشوری ۱۱.۷ درصد است که قزوین حدود ۶ دهم درصد از کشور پایین‌تر است. وی افزود: هدف‌‌گذاری امسال در استان ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی بود که تاپایان دی‌ماه حدود ۸۱ درصد آن محقق شده است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: از اشتغال ایجاد شده تعداد ۹ هزار نفر برای اولین بار در سامانه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده‌اند و بیمه شده جدید محسوب می‌شوند. وی افزود:حدود ۲۳ دستگاه مسئولیت دارند در ایجاد اشتغال در استان همکاری کنند و بر اساس سند اشتغال برای ایجاد تحرک بیشتر از سوی دولت دو بسته حمایتی تدوین و ابلاغ شده است.

 

*** ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جهت اشتغال فراگیر

 

وی اضافه کرد: برای اجرای این دو طرح در مجموع ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده که با استفاده از این منابع بیش از هشت هزار شغل ایجاد خواهد شد. معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در بخش تسهیلات ازدواج نیز از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات به تعداد ۱۵ هزار و ۶۷۲ فقره پرونده به متقاضیان پرداخت شده است. وی اضافه کرد:مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان در زمینه تسهیلات ازدواج ۱۹۶ میلیارد تومان است و در حال حاضر هیچ متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در استان در نوبت بانک‌ها نداریم.

 

حبیبی تصریح کرد: صادرات از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی کشور و استان است و در سال جاری حجم صادارت استان از گمرگ استان ۴۵۹ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. حبیبی اضافه کرد: ارزش صادرات استان با سایر گمرکات کشور حدود ۶۰۰ میلیون دلار است که امیدواریم بتوانیم به سیاست‌گذاری صادراتی استان که ۸۰۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار دست یابیم. وی با اشاره به وضعیت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۴۵۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب صورت گرفته است.

 

حبیبی یادآورشد: ۷۵ درصد این سرمایه‌گذاری بعد از برجام محقق شده و قزوین در این زمینه رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. وی اظهارداشت: تاکنون ۲۹ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان توسط ۱۸ کشور خارجی انجام شده که چهار هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، معاون اقتصادی استانداری قزوین در پایان خاطر نشان کرد: هم‌چنین ۲۳ پروژه خارجی در استان در حال اجراست.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه