کد خبر:61273
پ
۱۰۴۴۷۴۶۹۷_۱۲۹۹۰۵۸۶۱dabfd

حضور جهانگیری در شیراز جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری

معاون اول رییس جمهور برای بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شیراز راهی این استان شد.

معاون اول رییس جمهور برای بازدید از اماکن تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شیراز راهی این استان شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “اسحاق جهانگیری” معاون اول رییس جمهور امروز (یکشنبه) پس از تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی و استانداران البرز و قم و پیگیری روند بازگشایی محورهای برف گرفته و روانسازی جاده‌ها، از حافظیه، سعدیه و تخت جمشید بازدید کرد.

جهانگیری که پس از سفر یک روزه به استان فارس شب گذشته شیراز را به مقصد تهران ترک کرده بود اما به دلیل شرایط نامساعد جوی مجبور به بازگشت به این استان شد،‌ صبح امروز یکشنبه در اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز حضور یافت.

 

*** درباره شیراز

 

شیراز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان فارس است. جمعیت این استان در سال ۱۳۹۵ خورشیدی بالغ بر ۱٬۷۱۲٬۷۴۵ تن بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومهٔ شهر به ۱٬۸۶۹٬۰۰۱ تن می‌رسد. شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متری از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی  زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

شیراز پس از تبریز و تهران سومین شهر ایران است که در سال ۱۲۹۶ خورشیدی، نهاد شهرداری در آن تأسیس گردید. شهرداری این استان به ۱۱ منطقهٔ مستقل شهری تقسیم شده و جمعاً مساحتی بالغ بر ۲۴۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

شیراز به سبب جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. سید علی خامنه‌ای -رهبر ایران- لقب سومین حرم اهل بیت در ایران را به این شهر نسبت داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، در این بازدید مسئولان این اماکن توضیحاتی در خصوص میزان جذب گردشگران، برنامه‌های طراحی شده برای جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی و اشتغال زایی صنعت گردشگری در استان فارس ارائه کردند.

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه