کد خبر:61165
پ
۱۱۷۶۱_Ext (1)
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

طرح اشتغال پایدار روستایی در بانک کشاورزی کلید خورد

طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توسط علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بانک کشاورزی کلید خورد.

طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توسط علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بانک کشاورزی کلید خورد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، بنابر اعلام بانک کشاورزی، نخستین فقره از تسهیلات در قالب طرح یاد شده، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مردم رودسر و لنگرود در مجلس شورای اسلامی، استاندار گیلان و جمعی دیگر از مقامات استانی، به یک کشاورز گیلانی در شعبه لنگرود این بانک پرداخت شد.

 

***  سهم بانک کشاورزی از مجموع اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی

 

مجموع تسهیلات این طرح نزدیک به ۱۲هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن از صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد باقیمانده از محل منابع داخلی بانک‌های عامل تامین و پرداخت می‌شود. سهم بانک کشاورزی از مجموع اعتبارات طرح مذکور، افزون بر ۵۰ درصد تعیین شده است.

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن است. بانک کشاورزی در بیست و یکم خرداد سال ۱۳۱۲ تاسیس شد. این بانک هم‌اکنون با پشتوانه هشتاد و سه سال‌ تجربه خدمت‌رسانی به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور در حال خدمت‌رسانی است.

 

آیین‌نامه توسعه و ایجاد اشتغال پایدار از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد که بر این اساس، بیشترین سهم به کشاورزی و منابع طبیعی با ۴۵ درصد از کل منابع مالی اختصاص یافته است. هیات دولت آیین نامه توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی را ابلاغ کرد که بر این اساس، قرار است از صندوق توسعه ملی منابعی به ریال تبدیل شده و با نرخ سود پایین در اختیار طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی قرار گیرد. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، علاقه‌‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه الکترونیکی کارا یا ادارات کل کار و امور اجتماعی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه