کد خبر:63208
پ
poster_4973
قائم‌مقام سازمان امور عشاير ايران:

سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در تهران

سومین جلسه هماهنگی نحوه حضور عشایر کشور در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر، به ریاست شاهپور علایی مقدم، قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران برگزار شد.

سومین جلسه هماهنگی نحوه حضور عشایر کشور در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر ، به ریاست شاهپور علایی مقدم، قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران برگزار شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، “شاهپور علایی مقدم” قائم قام سازمان امور عشایر ایران گفت: جامعه عشایری کشور ظرفیت‌های تولیدی و فرهنگی خود را در سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در تهران به نمایش می‌گذارند. علایی مقدم در این جلسه با اشاره به حضور ۱۸ استان عشایری کشور در این نمایشگاه، اظهار داشت: در این نمایشگاه تلفیقی از اقتصاد و فرهنگ عشایر به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

 

*** برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان روستاییان و عشایر است

 

 وی تاکید کرد: استان‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه باید با تمام قوا توانمندی‌های تولیدی و فرهنگی عشایر استان خود را به نمایش بگذارند. قائم مقام سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای تولیدکنندگان عشایری است تا محصولات تولیدی خود را به مردم معرفی و عرضه کنند. وی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا این نمایشگاه منتج به بازاریابی برای محصولات عشایر شود و بازخورد مثبتی برای عشایر داشته باشد.

 

گفتنی است، سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و مشارکت سازمان امور عشایر ایران، ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه سال‌ جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. رویکرد اصلی این نمایشگاه تبیین نقش روستاییان و عشایر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا،‌ ارائه محصولات متنوع به‌ویژه در زمینه (صنایع کوچک، صنایع روستایی و صنایع دستی)، معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری روستاییان و عشایر، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستاییان و عشایر، برقراری ارتباط تجاری بین تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان، و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی و عشایری از اهداف برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر است.

 

انتهای پیام///

منبع
سازمان امور عشایر ایران
ارسال دیدگاه