کد خبر:22481
پ
بوم گردی ۲

فعالیت واحدهای بوم‌گردی روستایی در یزد

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد: ۱۷ مرکز بوم‌گردی در روستاهای استان یزد فعال خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد از فعالیت واحدهای بوم‌گردی روستایی در روستاهای استان خبر داد و اعلام کرد: ۱۷ مرکز بوم‌گردی در روستاهای استان فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری روستا، “محمد یارمند” در نشست ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان یزد که به ریاست استاندار یزد در استانداری برگزار شد، اظهار داشت:

روستاها ظرفیت‌های بسیار مهم و بکر گردشگری دارند که بخش قابل توجهی از آن‌ها هنوز مغفول مانده اند. وی با بیان این که رونق گردشگری در روستاها در دستور کار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد قرار دارد، تاکید کرد: رویکرد ما در این زمینه یک رویکرد تفریحی، فرهنگی و اقتصادی است و بر آسایش و آرامش تاکید ویژه داریم.

 

*** فعالیت واحدهای بوم‌گردی روستایی درایام نوروز و تلاش برای معرفی روستاهای هدف گردشگری

 

یارمند با اشاره به این که روستاها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام نوروز فعال‌تر و پویاتر از قبل فعالیت خواهند کرد، افزود: تلاش برای معرفی روستاهای هدف گردشگری، رونق اشتغال و کسب و کار روستایی، آشنایی مردم با اماکن گردشگری روستایی و … مدنظر قرار دارد. وی یادآور شد: به همین منظور برای برپایی بازارهای محلی و جشنواره‌های عشایری، اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی شده و امیدواریم با مشارکت خوب مردم روستاهای استان یزد، شاهد رونق چشمگیری در روستاهای استان باشیم.

یارمند خاطرنشان کرد: برای مرمت و بهبود تعدادی از این واحدها نیز بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده که این مبلغ به واحدهای بومگردی در شهرهای میبد، مهریز، خاتم و بافق اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با اظهار امیدواری در پایان خاطر نشان کرد: نوروز ۹۷ در روستاها شاهد پویایی و فعالیت بیش از پیش روستاییان در راستای رونق روستاها باشیم.

فع

الیت واحدهای بوم‌گردی روستایی در یزد

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه