کد خبر:62150
پ
آسفالت-جاده۱-۱-۳۰۰x209

آسفالت معابر روستاییان استان بوشهر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۰ هزار متر مربع از معابر روستاییان استان بوشهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳۰ هزار متر مربع از معابر روستاییان استان بوشهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال بهسازی و آسفالت شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،“حمید حیدری” روز یک‌شنبه در گفت‌وگو در استان بوشهر افزود: برای هر طرح هادی روستایی تا مرحله تکمیل و بهره‌برداری به‌طور متوسط ۳۰۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد. وی یادآورشد: در روستاهای زیر ۲۰ خانوار و فاقد طرح هادی در صورت تامین اعتبار تعیین محدوده و اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: سال آینده برنامه ساماندهی ۲۰ درصد روستاهای مرزی در راستای پدافند غیرعامل‌، طرح بهسازی و مقاوم‌سازی در دستور کار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد. حیدری اضافه کرد: ۲۱ روستای این استان در معرض خطر پیشرفت آب دریا قرار دارند که از طرف بنیاد مسکن ساماندهی خواهند شد. وی گفت:برای تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی مرزی ۲۰۰ میلیون ریال و سایر نواحی ۱۸۰ میلیون ریال از طرف بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

 

 

*** دریافت تسهیلات برای واحد مسکونی

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآورشد: امسال ۶۰۰ پرونده واحد مسکونی از طرف بنیاد مسکن برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است. طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود‌، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی‌، تولیدی‌، تجاری و کشاورزی‌، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌نماید.

پایه چنین طرح‌هایی در کشور ما از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان‌، روان بخشی روستاها‌، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به مورد اجرا گذاشته شد‌، و در سال‌های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی‌گیری شد‌.
  به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: رویکرد بنیاد مسکن در روستاها از آسفالت کردن خیابان‌ها به سنگ فرش تغییر کرده تا بافت و چهره سنتی روستاها به هم نخورد

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه