کد خبر:22341
پ
صنایع دستی
سرپرست گردشگری سیستان و بلوچستان:

ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری

با بهره‌گیری از ظرفیت بخش گردشگری و صنایع دستی می‌توان در این استان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی می‌توان در این استان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری روستا، “سید محمد‌رضا واعظی” در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری اظهار کرد: تسهیلات کم درصد به سرمایه‌گذارن بخش گردشگری استان تعلق خواهد گرفت. واعظی در کارگروه گردشگری استان افزود: این تسهیلات با هدف ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا در بخش گردشگری و صنایع‌ دستی، تسهیلاتی به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود. سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: متقاضیان و سرمایه‌گذاران برای اطلاع بیشتر به این اداره کل و در شهرستان‌ها به ادارات تابعه مراجعه کنند.

وی افزود: این تسهیلات با کارمزد ۴ تا ۶ درصد به متقاضیان و سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود‌. سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت:

این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای تمام طرح‌ها در محدوده شهر و روستا شامل هتل‌ها – مهمانپذیرها‌، واحدهای بومی گردی‌، مجموعه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی در نظر گرفته شده است‌.

 

***  استفاده از بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در حوزه روستایی

 

واعظی گفت: از آنجایی که در حوزه روستایی بیشترین اعتبار به استان ما اختصاص پیدا کرده، شرایط مناسبی پیش‌بینی شده تا مشکلات از قبیل تهیه وثیقه بانکی و غیره از پیش پای متقاضیان حوزه روستایی برداشته شود‌. سرپرست اداره کل میراث فرهنگی – گردشگری و صنایع دستی افزود: پیش‌بینی شده تا بتوان حتی سرمایه‌گذارانی که به سیستم بانکی بدهی دارند از طریق کارگروه رفع موانع تولید استان از این محل تسهیلات پرداخت کرد‌.

واعظی گفت: باید سرمایه‌گذاری را به سمت اکوتوریسم، توریسم درمانی و مراکز بوم‌گردی سوق داد، چون این صنعت می‌تواند با ایجاد محیطی آرام فرصت خوب زیستن را برای همه فراهم آورد. وی خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت بخش گردشگری و صنایع دستی می‌توان در استان اشتغال پایدار ایجاد کرد. وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و ورود گردشگر به داخل استان تضمین کننده امنیت یک منطقه است‌.

به گزارش خبرگزاری روستا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: امروز دولت به صنعت گردشگری و توسعه توریسم توجه ویژه‌ای دارد و از این صنعت حمایت می‌کند.

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه