کد خبر:22065
پ
بوم گردی در کرمانشاه
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه:

توسعه بوم‌گردی در استان کرمانشاه

در پی توسعه بوم‌گردی در استان کرمانشاه هستیم و از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: در پی توسعه بوم‌گردی در استان کرمانشاه هستیم و از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری روستا، “مجتبی نیک کردار” در گفت‌و‌گو به استقبال روستاهای دارای ظرفیت گردشگری استان کرمانشاه از بوم‌گردی اشاره کرد و اظهار داشت: فرهنگ بوم‌گردی در این روستاها درحال جا افتادن است. 

وی ادامه داد: مردم روستاهای هدف گردشگری استان کرمانشاه بوم‌گردی را به‌عنوان یک منبع درآمد مورد توجه قرار داده‌اند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان این که در روستاهایی مانند ساتیاری، کندوله، کرتویج و نسمه کارهای خوبی در خصوص بحث گردشگری شده، اظهار کرد:

درحال حاضر چهار گروه تور گردان بوم‌گردی در کرمانشاه راه‌اندازی شده که علاقمندان به طبیعت را به روستاهای هدف گردشگری استان می‌برند.

 

*** گسترش فرهنگ بوم‌گردی و گردشگری

 

وی تصریح کرد: امسال تنها طی ۱۷ روز ۳۵ مجوز اقامتگاه گردشگری در استان کرمانشاه صادر شد. نیک کردار افزود: فرهنگ گردشگری درحال گسترش است و ما نیز در پی توسعه آن هستیم و حمایت‌های لازم را از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، خواهیم داشت.

 وی تاکیدکرد: در بوم‌گردی، علاوه بر معرفی فرهنگ و آداب و رسوم، اشتغال خدماتی که با اشتغال سنتی روستاها فاصله دارد، ایجاد می‌شود.

کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت و یکی از کلان شهرهای ایران و مرکز استان کرمانشاه در ایران می‌باشد که دارای جمعیتی بالغ بر۹۴۷٬۰۰۰ نفردرسال۱۳۹۵ و مساحت ۹۳٬۳۸۹٬۹۵۶ متر مربع است. شهر کرمانشاه بزرگترین شهر کردنشین و مهم‌ترین شهر در منطقهٔ مرکزی غرب ایران است. کرمانشاه از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌رود و پیدایش آن به سده چهارم میلادی بازمی‌گردد و از آن دوران تا حمله اعراب به ایران به عنوان دومین پایتخت ساسانیان مورد توجه حکومت بود. در دوران سلجوقیان در قرن یازدهم میلادی کرمانشاه به عنوان شهر ارشد کردستان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان این که استان کرمانشاه در بحث بوم‌گردی ظرفیت بالایی دارد، گفت: با گسترش بوم‌گردی می‌خواهیم اشتغال پایدار در روستاها را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه