کد خبر:61288
پ
۱۳۹۴۰۹۳۰۱۴۳۳۳۲۵۹۶۶۷۵۵۲۹۴-۱-۳۰۰x209
سرپرست شبکه بهداشت:

اهمیت بهبود حوزه بهداشت و درمان در روستاها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دیلم اعلام کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان روستاها تلاش می‌شود کمبودها و کاستی های این بخش در روستاها برطرف شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دیلم اعلام کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان روستاها تلاش می‌شود کمبودها و کاستی های این بخش در روستاها برطرف شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “محمود ذاکری” روز پنج‌شنبه در نشست شورای سلامت بخش مرکزی شهرستان دیلم اظهار داشت: آسیب‌های ناشی از آلودگی محیط در روستا به صورت مستقیم روستائیان و به صورت غیر مستقیم به شهرنشینان آسیب می‌رساند. سرپرست شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: برطرف کردن مشکلات بهداشتی و مبارزه با آلودگی محیط در روستاها نیازمند همکاری روستائیان است.

 

 

*** راهکارهایی برای برطرف کردن مشکلات آلودگی و بهداشت روستاها

 

وی اظهارکرد: شبکه بهداشت و درمان برای برطرف کردن مشکلات و آلودگی محیط روستا باید راهکارهای فنی را به دهیاران ارائه دهند. بخشدار مرکزی دیلم نیز گفت: تلاش‌های زیادی برای ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت در این شهرستان انجام شده است. محمد باقر گله گیری افزود: مصوبه‌های شورای سلامت بخش مرکزی شهرستان دیلم تا مرحله اجرا پیگیری می‌شود. وی تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان تلاش می‌شود کمبودها و کاستی های این بخش در روستاها برطرف شود.

 

جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح روستا، مهر و موم آب انبارهای غیر بهداشتی،جمع آوری کود‌های حیوانی در محیط روستا،برطرف کردن مشکل آب‌های فاضلاب در ورودی منازل و کنترل رشد بیمارهای غیر واگیر بر اثر تغذیه ناسالم از جمله مصوبه‌های این نشست بود. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد. شهرستان دیلم یکی از شهرستانهای استان بوشهر در جنوب ایران است. مرکز این شهرستان شهر بندر دیلم است. شهر امام حسن دیگر شهر آن است. جمعیت این شهرستان همراه با روستاهای اطراف ان نزدیک به ۳۰هزار نفر می‌باشد.

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه