کد خبر:62234
پ
۱۳۹۵۰۸۲۳۰۱
مدیر کل دفتر سازمان‌های مردم نهاد مبارزه موادمخدر خبر داد:

حمایت مالی از طرح‌های اجتماعی سمن‌ها برای حضور در روستاها

مدیر کل دفتر سازمان‌های مردم نهاد مبارزه موادمخدر: سیاست مبارزه با مواد مخدر در گروه‌های هدف نظیر روستاها، حمایت مالی از طرح‌های اجتماعی سمن‌ها برای حضور کاراتر سازمان‌های غیردولتی در این عرصه است.

مدیر کل دفتر سازمان‌های مردم نهاد مبارزه موادمخدر: سیاست مبارزه با مواد مخدر در گروه‌های هدف نظیر روستاها، حمایت مالی از طرح‌های اجتماعی سمن‌ها برای حضور کاراتر سازمان‌های غیردولتی در این عرصه است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “محمد بیرجندی” با اشاره به ظرفیت تخصصی و علم موضوعی برای حضور عالمانه بخش غیردولتی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: آموزش‌های پیشگیرانه را در قالب سطوح ملی، منطقه‌ای و استانی تعریف کرده‌ایم؛ دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی را درگیر کرده و هسته‌های توانمندسازی را با حضور سازمان‌های مردم نهاد پیشرو شکل داده‌ایم و آن‎ها در مرحله سیاست‌گذاری، نیازسنجی، اجرا و برنامه‌سازی مشارکت جدی دارند.

وی افزود: طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ بیش از ۵۰۰ دوره آموزشی تخصصی برگزار کردیم و حدود ۱۰ هزار نفر ساعت مدیران سازمان‌های مردم‌ نهاد از این آموزش‌ها بهره‎مند شدند. با در نظرگرفتن این موضوع که این آموزش‌ها به گروه‌های هدف منتقل می‌شود می‌توان گفت بیشتر از یک میلیون نفر ساعت تحت آموزش‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مواد مخدر قرار گرفتند.

 

*** دغدغه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در گروه‌های هدف

 

مدیر کل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه موادمخدر با بیان اینکه دغدغه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در گروه‌های هدف که عمدتا جمعیت دانش‌آموزی، خانواده‌ها، محیط‌های اداری و بومی، روستاها و محلات هستند در قالب برنامه‌های آموزشی دنبال می‌شوند، عنوان کرد: یکی دیگر از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم حمایت مالی از طرح‌های اجتماعی سمن‌ها برای حضور پرشورتر و کاراتر سازمان‌های غیردولتی در این عرصه است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، بیرجندی، مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه موادمخدر در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از طرح‌های ویژه اجتماعی سمن‌ها صرف شد و امسال این مبلغ را افزایش دادیم. در راستای توانمندسازی سمن‌ها بیش از ۷۰۰ طرح اجتماعی را تصویب و تامین اعتبار کرده و بودجه تخصیص دادیم. همه این طرح‌ها در سال جاری در محیط‌های مختلف اجتماعی توسط سازمان‌های مردم نهاد اجرا، ارزش یابی و مستند‎سازی می‌شوند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه