کد خبر:62130
پ
۲۶۹۴۲۸۲
امریه در راستای توسعه اشتغال روستایی:

تفاهم‎نامه مشترک معاونت توسعه روستایی با ستاد کل نیروهای مسلح

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری از امضای تفاهم‎نامه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای طرح امریه سربازی در راستای اشتغال روستایی خبر داد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری از امضای تفاهم‎نامه مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرای طرح امریه سربازی در راستای اشتغال روستایی خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، سید ابوالفضل رضوی ضمن بیان اینکه طی سال جاری برای اشتغال روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آن‎ها تخصیص ۱.۵میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی است، بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات مثبت این مقوله، انعقاد تفاهم‎نامه‎ای با ستاد کل نیروهای مسلح است تا بتوانیم برای سربازانی که مهارت اشتغال‎زایی دارند، امریه حضور در روستاها دریافت کنیم.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری افزود: طی این تفاهم‎نامه، برای هر دهستان هشت سرباز که مهارتی در یک زمینه خاص مثلا صنعت یا گردشگری دارند، صادر می‎شود و آن سرباز، دوران خدمت خود را در یک روستا، به آموزش مردم در راستای اشتغال‎ایی و راه‎اندازی کارگاه‎های کوچک مشغول می‎‎شود.

 

 

*** ۲۶درصد جمعیت کشور را روستائیان و عشایر تشکیل می‎دهند که قشری تولید محور هستند

 

ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، اظهار کرد: ۲۶درصد جمعیت کشور را روستائیان و عشایر تشکیل می‎دهند که حجم قابل توجهی از تولیدات، مدیون این قشر تولید محور است لیکن بدون اشتغال روستایی و توسعه اقتصادی نمی‎توانیم شاهد تحقق رشد هشت درصدی مد نظر برنامه ششم، باشیم.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه بسیاری معتقد هستند مشکل اشتغال‎زایی در کشور، تنها با تسهیلات و پول رفع نمی‎شود، بیان کرد: با اجرای طرح امریه آموزش اشتغال‎زایی می‎توانیم شاهد توانمند‎سازی روستاها باشیم.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، معاون توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری در پایان تصریح کرد: این سربازان در اجرای طرح آمایش سرزمینی روستاها با توجه به ظرفیت‎های هر روستا، اقدام به توسعه اشتغال بومی خواهند کرد تا روستائیان برای استفاده از تسهیلات اشتغال‎زایی گزینه‎های بهتری را پیش رویشان داشته باشند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه