کد خبر:62267
پ
۱۷۴۶۶۶

مأموریت‌های سپاه در عرصه‌ی امداد‌رسانی به مردم زلزله‌زده

پس از حضور سپاه در منطقه، عملیات توزیع امکانات به روستاییان به‌ رغم برخی مشکلات با ساماندهی مناسبی دنبال شد.

پس از حضور سپاه در منطقه، عملیات توزیع امکانات به روستاییان به‌ رغم برخی مشکلات با ساماندهی مناسبی دنبال شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،  به گزارش روز شنبه از روابط عمومی کل سپاه؛ سردارسرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با تشریح بخشی از اقدامات و مأموریت‌های سپاه در عرصه‌ی امداد و خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز زلزله‌زده غرب کشور تأکید کرد: براساس تقسیم کار صورت پذیرفته هر سازمان تمام ظرفیت و تلاش را برای انجام شایسته مأموریت امداد، نجات و خدمت‌رسانی به‌کار گرفته و فضاسازی‌های غیرواقعی از اقدامات سپاه ناشی از بغض دشمن نسبت به این نهاد خدوم و مردمی است.

وی در مورد اقدامات سپاه در زلزله غرب کشور گفت: با استفاده از تجارب کسب شده در زلزله‌های بم و ورزقان و بررسی نقاط ضعف و قوت، دستورالعمل مشخصی برای همه نیروهای استانی سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیا وجود دارد که هنگام وقوع بحران، چطور عمل شود.
سخنگوی سپاه پاسداران افزود: در زلزله کرمانشاه نیزسپاه سه کار مشخص را در دستور کار خود قرار داد نخست اینکه با استفاده از یگان‌های زمینی و نیروهای هوافضا و نیروهای بسیج محلی که در منطقه حضور داشتند، در ساعت‌های اول وقوع حادثه کمک‌های اولیه امداد و نجات میدانی برای خارج کردن مردم از زیر آوار و انتقال مجروحان انجام شد تا تلفات کاهش یابد. 

 

*** کار امدادرسانی در سرپل ذهاب به ارتش واگذار شده است

 

سخنگوی سپاه با اشاره به هماهنگی و تقسیم کار نهادها و ارگان‌های حاضر درمنطقه گفت: براساس تقسیم کار ستاد بحران استان کرمانشاه، از آنجا که یک تیپ ارتش در منطقه سرپل ذهاب مستقر است، کار امدادرسانی در این شهر به ارتش محول شده است، اما امداد و نجات روستاهای منطقه، از منطقه ازگله که کانون زلزله بود تا انتهای سرپل ذهاب به سپاه و بسیج محول شد.
وی افزود: پس از حضور سپاه در منطقه، بلافاصله عملیات توزیع امکانات به روستاییان برغم برخی مشکلات و نارسایی‌های اولیه با مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها با ساماندهی مناسبی دنبال شد.
مسئول روابط عمومی سپاه گفت: سردارجعفری فرمانده کل سپاه نیزدر نخستین صبح پس از زلزله ضمن حضور در منطقه از استان‌های دیگر مانند خوزستان، اصفهان و ایلام و همدان درخواست کردند نیرو و امکانات به کرمانشاه منتقل شود.

 

*** اعلام آمادگی سپاه برای مشارکت در ساخت و ساز مسکن زلزله‌زدگان

 

سخنگوی سپاه گفت: در راستای اعلام رئیس جمهور مبنی بر واگذاری مسئولیت اسکان دائم و ساخت و سازهای مردم به بنیاد مسکن و اعلام آمادگی سپاه برای مشارکت و نقش‌آفرینی در این عرصه نیز دیروز تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) امضاء و مقرر شد احداث اسکان موقت زلزله‌زدگان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء صورت پذیرد که انشاءالله این‌کار با فراهم‌سازی مقدمات از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

*** ما با تمام توان و انگیزه تلاش می‌کنیم مسئولیت خود در قبال آسیب‌دیدگان زلزله را به‌خوبی انجام دهیم

 

سرلشکر جعفری در ادامه در رابطه با آسیب‌دیدگان زلزله اظهار کرد: سپاه در این زمینه تجارب و ظرفیت‌های خوبی دارد و سابقه همکاری با بنیاد مسکن در زلزله ورزقان که در مدت کمتر از سه ماه ۷ هزار واحد مسکونی برای مردم و ۱۲ هزار واحد برای نگهداری احشام و آماده کرد می تواند در این باره اطمینان بخش باشد لذا همانگونه که سرلشکر جعفری تأکید کردند ما با قدرت و با تمام توان و انگیزه تلاش می‌کنیم مسئولیت خود در قبال مردم و آسیب‌دیدگان زلزله در این منطقه که یادآور مقاومت و رشادت‌های آنان برابر دشمنان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن است انجام دهیم.

زلزله به بزرگی ۷٫۳ ریشتر ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب درغرب استان کرمانشاه روی داد که براساس آمارهای اعلام شده تاکنون ۴۳۶ کشته و ۱۰ هزار و ۱۷۹ مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و ۹۵۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،  به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از ۳۱ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه