کد خبر:109638
پ
تسهیلات
مدیر عامل بانک کشاورزی:

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیاردی به کشاورزان/ پلتفرم جدید برای فروش محصولات کشاورزی عملیاتی شد

مدیر عامل بانک کشاورزی از حذف دلالان با عملیاتی شدن پلتفرم پالیز در حمایت از کشاورزان کشور خبر داد.

مدیر عامل بانک کشاورزی از حذف دلالان با عملیاتی شدن پلتفرم پالیز در حمایت از کشاورزان کشور خبر داد.
 

*** پرداخت تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیاردی به کشاورزان

 

به گزارش روستا، فرشید فرخ‌نژاد در مراسم «بهره‌برداری عملیاتی از پلتفرم پالیز بانک کشاورزی» اظهار داشت:

یکی از دغدغه‌های ما تامین مالی پایدار بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور است. امسال مبلغ تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می‌گذرد، سال گذشته نیز بیش از یک میلیون فقره تسهیلات پرداخت شده است که رقم قابل توجهی است.

 

وی با تأکید براینکه باید از ظرفیت‌های بانک و فناوری برای خدمت‌دهی بیشتر و بهتر استفاده کنیم، افزود:

در دوره جدید، تحول دیجیتال بسیار جدی گرفته شد و برهمین اساس با استفاده از ظرفیت‌های بانک، محصولات جدیدی برای مشتریان بانک ارائه دادیم.

 

مدیرعامل بانک کشاورزی ضمن بیان اینکه سیاستی می‌تواند پایدار باشد که مصلحت و منافع طرفین در آن لحاظ شود، تصریح کرد:

بانک کشاورزی بیش از ۵۰ درصد تامین مالی بخش کشاورزی کشور را برعهده دارد که ظرفیت خوبی برای مشتریان وفادار این بانک است.

 

وی در ادامه تأکید کرد:

در بانک کشاوری، از شعبه محوری به سمت مشتری محوری در حال حرکت هستیم؛ باید به سمتی برویم که نیاز مشتری دیده شود و براساس نیاز مشتری خدمات بانکی ارائه شود. در این زمینه سامانه باران، سامانه آسان، سامانه افتتاح حساب غیرحضوری و دریافت خدمات غیرحضوری و ارایه تسهیلات غیرحضوری باید به‌روزرسانی و رقابتی شود تا این بانک به با حفظ اصالت ۹۰ سال سابقه خود از فناوری‌های جدید نیز بهره ببرد.

 

وی تصریح کرد:

بانک کشاورزی تلاش دارد با استفاده از فناوری‌ها در تامین مالی زنجیره موفق شود تا جایی که برای مشتریان این بانک اطمینان حاصل شود که در موقع نیاز تولیدکننده واقعی تسهیلات موردنظر خود از طریق زنجیره و سرشاخه‌ها با ابزار تعهدی دریافت کند.

 

فرخ‌نژاد با بیان اینکه سیاست بانک کشاورزی مصلحت بانک و مشتریان است گفت:

برای تامین مالی دو دغدغه جدی بازگشت به موقع منابع برای پاسخگویی به مشتریان و تخصیص منابع در جای مناسب است تا بتوانیم به هدف تامین امنیت غذایی کشور دست پیدا کنیم.

 

وی درباره بهره‌برداری پلتفرم پالیز بانک کشاورزی گفت:

پلتفرم پالیز برای ایجاد ارتباط بین کشاورزان و زنجیره‌های تولید، کشت و صنعت‌ها و سرشاخ‌ها است به طوری که کشاورز از مرحله ابتدایی تولید تا انتهای عرضه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

این پلتفرم در راستای حمایت و خدمات‌رسانی به کشاورزان خرد و کوچک است به طوری که بر اساس این پلتفرم دلالان و واسطه‌ها حذف می‌شوند و محصول به طور مستقیم در اختیار کشاورز و یا صنعت قرار می‌گیرد.

به طور مثال کشاورز گوجه کار می‌تواند از طریق این پلتفرم محصول خود را بدون واسطه به کارخانه تولیدکننده بفروشد و یا اینکه کشاورز در صورت نیاز به تامین نهاده‌هایی همچون بذر گواهی شده، سم و کود را با قیمت‌های مناسب دریافت کنند.

 

فرخ‌نژاد این را هم گفت که استفاده از پلتفرم پالیز بانک کشاورزی مانند دیگر سامانه‌های موفق این بانک همچون سامانه بازارگاه، میادین میوه و تره‌بار، سامانه باران، آسان و دیگر سامانه‌ها هیچ محدودیت ورود ندارد و تمامی کشاورزان خرد و عمده می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه