کد خبر:109616
پ
162387
سرپرست جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

توسعه فعالیت کشاورزی در ۱۲۰۰ روستای محروم مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد فعالیت های کشاورزی در هزار و ۲۰۰ روستای محروم استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام توسعه می یابد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد فعالیت های کشاورزی در هزار و ۲۰۰ روستای محروم استان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام توسعه می یابد.

 

*** توسعه فعالیت کشاورزی در ۱۲۰۰ روستای محروم مازندران

 

به گزارش روستا، بابک مومنی اظهار داشت:

 

در راستای بهره گیری از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در توسعه فعالیت های کشاورزی استان در ۱۲۰۰ روستای مناطق محروم، تفاهم نامه همکاری در ۹ شاخه فعالیت کشاورزی بین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران امضا شد.

بسیاری از ظرفیت های حوزه کشاورزی استان همچنان مغفول مانده و برخی از ظرفیت ها هم بخوبی به آن پرداخته نشده است و رشد اقتصادی استان می تواند با تکیه به بخش کشاورزی ارتقا پیدا کند به شرطی که توجه کافی به این بخش انجام شود.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود:

برای پیشبرد اهداف و برنامه های جهاد کشاورزی مازندران باید از همه ظرفیت ها به ویژه نظام مهندسی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سایر اتحادیه ها و بخش های دولتی و غیردولتی استفاده کنیم.

 

وی افزود:

هدف از اجرای تفاهم‌نامه تداوم و توسعه همکاری بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران برای تدوین و عملیاتی کردن برنامه‌های اقدام هدفمند برای پیشرفت و ارتقاء بهره‌وری کشاورزی با نگاهی ویژه به مناطق محروم استان مازندران با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و امکانات تولید در حدود اختیارات طرفین اعم از تدارک تجهیزات فنی و بهره‌مندی از اطلاعات، تجربه و تخصص نیروی انسانی است.

 

مومنی تصریح کرد:

همکاری درجهت تدوین، تصویب، مطالعه و عملیاتی نمودن برنامه های محوری توسعه کشاورزی استان مازندران شامل پرورش دام سبک و سنگین، احیا و توسعه ظرفیت‌های مرغ بومی، توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی، زنبورداری، نوغانداری، تولید بذر، آبزی‌پروری، سرشاخه‌کاری گردو و زراعت چوب از محورهای این همکاری است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه