کد خبر:109576
پ
14020822000165_Test_PhotoN
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام:

تخصیص بیش از ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز به ادوات کشاورزی در ایلام

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام عنوان کرد در طول سال جاری بیش از ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز به ادوات کشاورزی تحویل داده شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام عنوان کرد در طول سال جاری بیش از ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز به ادوات کشاورزی تحویل داده شده است.

 

*** تخصیص بیش از ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز به ادوات کشاورزی در ایلام

 

به گزارش روستا، پرویز ایدون مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام، صبح یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه با تبریک فرا رسیدن چهل وپنجمین بهار انقلاب شکوهمند ایران اسلام و ایام الله فرخنده دهه فجر گفت:

دهه مبارکه فجر، سرآغاز طلوع اسلام و تجلی شکوهمند حماسه عظیم ملت ایران است این ایام یادآورده اراده پولادین مردمی بود که با توکل به خدای متعال و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی، استقلال‌طلبی و عدم وابستگی توانستند نظام ظلم و ستم و استبداد را در هم شکسته و آزادی، عدالت و استقلال مردم را به عنوان آرمان انقلاب اسلامی به منصه ظهور برساند.

 

وی افزود:

پیگیری و ایجاد ناحیه در شهرستان آبدانان، احداث و راه‌اندازی ۴ باب نقطه عرضه سوخت شامل یک باب جایگاه CNG در شهرستان هلیلان و ۲ باب جایگاه بنزین و نفتگاز است و یکی از آنها به عنوان مجتمع خدماتی رفاهی فعالیت می‌کند و در این راستا جایگاه عرضه سوخت سیار در مرز مهران راه‌اندازی شده است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام به تعداد ۵۱ باب مجاری عرضه سوخت مایع فعال در استان اشاره و ادامه داد:

از این تعداد ۱۵ جایگاه توزیع CNG را نیز هم انجام می‌گیرد و تعداد ۹ باب جایگاه تک منظوره CNG در استان فعال است ضمن اینکه تعداد ۱۰۵ فروشندگی نفت گاز و نفت سفید در مراکز مختلف سطح استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 

ایدون خاطرنشان کرد:

تامین بیش از ۹۰ درصد بنزین مصرفی استان از طریق انبارهای مبادی جنوبی کشور (ماهشهر و اهواز) با بُعد فاصله ۱۴۰۰ کیلومتر رفت و برگشت صورت گرفته که خوشبختانه این مهم بدون هیچ گونه چالشی و به موقع انجام پذیرفته و تا پایان سال جاری در برنامه کاری این شرکت قراردارد و مابقی بنزین مصرفی مورد نیاز استان از طریق خطوط لوله و انبار نفت شهید داریوش رضایی‌نژاد در شهرستان دره‌شهر تامین می‌شود.

 

وی تصریح کرد:

بیش از ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز در طول سال جاری به ادوات کشاورزی تخصیص و تحویل داده شده است و همچنین در بخش مصرف‌کنندگان عمده شامل پروژه‌های عمرانی، سدسازی از جمله شرکت جنرال مکانیک فعال در سد میمه و سد خاکی کنجانچم و شرکت‌های فعال در میادین نفتی مشترک آذر، چنگوله و دهلران و تعداد ۱۲ دستگاه دکل حفاری نیز بیش از ۳۵ میلیون لیتر در طی ۱۰ ماه سوخت نفتگاز تحویل داده شده است.

 

وی بیان کرد:

طرح منطقه‌ای کردن نفتگاز برای خودروهای نفتگاز سوز به صورت استانی اجرا گردیده که با ایجاد محدودیت در مقدار و تعداد کل سوختگیری در ۲۴ ساعت برحسب اینکه هر استان در چه کلاس منطقه‌ای سهمیه نفتگاز قرار گرفته است میزان سهمیه نفتگاز بر روی کارت‌های سوخت اصلاح می‌شود.

 

ایدون اضافه کرد:

در استان ایلام نیز با اجرای طرح منطقه‌ای کردن در مصرف نفتگاز بخش حمل‌ونقل به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی صورت گرفته است، همچنین برای فرآورده بنزین نیز به صورت منطقه‌ای در هر مرحله سوختگیری مقدار سهمیه در مرکز استان و شهرستان‌ها کاهش یافته که این خود در جلوگیری از سوء استفاده احتمالی بی‌تاثیر نبوده است. 

 

ایدون به عملکرد این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت و افزود:

علاوه بر تامین سوخت ناوگان عمومی زوار در ایام اربعین حسینی و همچنین سوخت‌رسانی برای بیش از ۴ میلیون زوار عزیز متردد از مرز مهران و تامین گاز مایع مواکب فعال در مسیر مواصلاتی به مرز مهران و همچنین نصب ۶ باب جایگاه سیار برای خدمت‌رسانی مطلوب در این ایام از دیگر اقدامات این شرکت بوده است.

 

وی در این باره گفت:

حدود ۷۰۰ اتوبوس خط واحد در شهر مهران و ۳۵۰ اتوبوس در کشور عراق و همچنین اتوبوس‌های بین شهری برای انتقال زوار، تامین سوخت خودروهای شخصی که بیش از ۵۰۰ هزار خودرو بوده است نیز انجام گرفته است.

 

وی تامین سوخت مواکب را از دیگر خدمات شرکت نفت منطقه دانست و اظهار داشت:

در شهر ایلام و مهران ۲ موکب جهت خدمت به زوار انجام وظیفه نموده‌اند که در یک سال گذشته این شرکت طی ۴ مرحله کمک های مومنانه معادل ۲۵۰ میلیارد ریال را انجام داده است.

 

وی در ادامه گفت:

ذخیره‌سازی و تامین سوخت جایگزین واحدهای صنعتی استان در شرایط افت یا قطع فشار گاز طبیعی در فصل سرما برای واحدهای صنعتی از جمله پتروشیمی ایلام، کارخانه سیمان و همچنین واحدهای مرغداری فعال که از گاز شهری استفاده می‌کنند نیز انجام پذیرفته است.

 

مدیر شرکت ملی پخش نفتی منطقه ایلام در پایان بیان داشت:

در راستای کنترل سوخت در یک‌ سال گذشته با انجام گشت‌های بازرسی و کنترلی کشفیات فرآورده‌های نفتی بیش از ۷۹ هزار لیتر شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفت کوره بوده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه