کد خبر:109557
پ
170459215
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم

۱۲۳۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی قم ایجاد شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال از ابتدای سال‌جاری تا دی‌ماه، یک‌هزار و ۲۳۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان ایجاد شده‌است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال از ابتدای سال‌جاری تا دی‌ماه، یک‌هزار و ۲۳۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان ایجاد شده‌است.

 

*** ۱۲۳۰ فرصت شغلی در بخش کشاورزی قم ایجاد شد

 

به گزارش روستا، سید مصطفی منزوی بیان داشت:

میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی قم طی سال‌جاری بیش‌از این تعداد بوده و در آمار ارائه شده تنها مواردی مورد شمارش قرار گرفته که اطلاعات آن‌ها در سامانه رصد ثبت شده‌است.

 

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات بهین‌یاب در سال‌جاری گفت:

در همین رابطه امسال ۳۰۳ میلیارد تومان به استان قم ابلاغ گردید که تاکنون تعداد ۲۳۳ طرح با مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌است.

 

وی ادامه داد:

در همین راستا تا اول دی‌ماه تسهیلات مورد نظر به تعداد ۴۰ طرح به مبلغ بیش‌از ۵۲ میلیارد تومان پرداخت شد و روند پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان براساس اعتبارات ابلاغ شده با همکاری بانک‌های عامل همچنان ادامه دارد.

 

منزوی گفت:

از محل ردیف خط اعتباری شماره ۱۱ مکانیزاسیون سال ۱۴۰۲ نیز تاکنون ۱۱۰ طرح به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بانک کشاورزی معرفی گردید که تاکنون تسهیلات ۷۹ طرح به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده‌است.

 

وی افزود:

همچنین از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۵۶ فقره به مبلغ ۸۱۱ میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شد که تاکنون تسهیلات مورد نیاز ۶ طرح به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شده‌است.

 

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه