کد خبر:109523
پ
کود کشاورزی
مدیر شرکت خدمات کشاورزی قم:

۱۶ هزار تُن کود یارانه‌ای برای قم تامین شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم عنوان کرد از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، برای پاسخ به نیاز بخش کشاورزی قم، بیش از ۱۶ هزار تُن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای معادل ۹۰ درصد برنامه ابلاغی کود استان تامین و تدارک دیده شده‌است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم عنوان کرد از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، برای پاسخ به نیاز بخش کشاورزی قم، بیش از ۱۶ هزار تُن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای معادل ۹۰ درصد برنامه ابلاغی کود استان تامین و تدارک دیده شده‌است.

 

*** ۱۶ هزار تُن کود یارانه‌ای برای قم تامین شد

 

به گزارش روستا، حسین زند روز پنجشنبه درهمین رابطه بیان کرد:

این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزون‌بر ۲۵ درصد، معادل بیش از سه هزار تُن رشد داشته‌است.

 

وی افزود:

درحال حاضر نیز بیش از چهار هزار تُن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه به‌عنوان‌ ذخیره استراتژیک برای توزیع به‌موقع و تامین نیاز کشاورزان در انبارهای تحت پوشش این شرکت در استان موجود است و عملیات تدارک کود تا پایان سال طبق برنامه زمان‌بندی شده بطور مستمر ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد:

با توجه به اهمیت کشت پاییزه که شامل محصولات اساسی و راهبردی همچون گندم، جو و کلزا می‌باشد، میزان کودهای ازته، فسفاته و پتاسه مصرفی در این نوبت کشت در مقایسه با سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشته‌است.

 

زند گفت:

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان قم ۲۱ کارگزار توزیع نهاده‌های کشاورزی دارد که شبکه رسمی توزیع انواع نهاده‌های تولید شرکت هستند و از این طریق کودهای یارانه‌ای بر اساس سهمیه تعیین شده از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان، به دست کشاورزان و بهره برداران در بخش کشاورزی می‌رسد.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت:

در سال گذشته نیز برنامه مصوب ابلاغی کود در استان به‌طور کامل تامین و تدارک شد، در همین رابطه تدارک، توزیع و مصرف کودهای یارانه‌ای سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶ درصد معادل چهار هزار و ۵۰۰ تُن رشد داشت.

 

وی بیان کرد:

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهمترین شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی که طبق قانون وظیفه مهم تامین و توزیع انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی همچون کود، سم و بذر را با قیمت یارانه‌ای، در اقصی نقاط کشور به‌عهده دارد و حتی در سال‌های اخیر پشتیبانی عملی از طرح ملی توسعه کشاورزی قراردادی را نیز بر عهده گفته‌است.

 

وی ادامه داد:

این شرکت با حضور موثر خود در بازارهای بین المللی و ایجاد ارتباط با تولید کنندگان داخلی، نسبت به تدارک و تامین انواع نهاده‌های تولید در بخش کشاورزی اقدام نموده و سپس توزیع انواع نهاده‌های تولید در سطح کشور را از طریق مدیریت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تمامی استان‌ها و از طریق کارگزاران خود در سراسر کشور، ساماندهی و انجام می‌دهد.

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم گفت:

درحال حاضر و با در نظر گرفتن میانگین وزنی کودهای شیمیایی سه گانه یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه حدود ۳۰ درصد قیمت تمام شده این کودها توسط کشاورز پرداخت می‌شود و حدود ۷۰ درصد آن مشمول یارانه و حمایت دولت است.

 

وی بیان داشت:

در سال‌های با وجود تمامی مشکل‌ها، چالش‌ها، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های منابع مالی و ارزی، کودهای شیمیایی یارانه‌ای مورد نیاز بخش کشاورزی به موقع تامین، تدارک و توزیع شده‌است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه