کد خبر:109383
پ
جهرمی
سخنگوی دولت:

پرداخت وام نوسازی مسکن روستایی با سود ۵ درصد

سخنگوی دولت از پرداخت وام نوسازی مسکن روستایی با سود ۵ درصد خبر داد.

سخنگوی دولت از پرداخت وام نوسازی مسکن روستایی با سود ۵ درصد خبر داد.

 

*** پرداخت وام نوسازی مسکن روستایی با سود ۵ درصد

 

به گزارش روستا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت:

رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آمارهای رشد اقتصادی ارائه کردند که نشان از رشد اقتصادی در بخش های انرژی، نفت، و ساختمان بود. رشد ساختمان در سه ماهه اول به ۳ درصد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی هم گزارشی از توافقات با شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن ارائه کرد، طبق مصوبه شورای پول و اعتبار سود وام نوسازی مسکن روستایی به ۵ درصد کاهش یافت و توافقاتی برای پلکانی شدن اقساط وام انجام شده است.

برای حمایت از اجاره بهای مسکن هم، وام ودیعه مسکن دو برابر شد، در تهران وامن ودیعه مسکن از ۱۰۰میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت در سایر مراکز استان ها هم بیش از دو برابر شد.

برای اولین بار وام ودیعه مسکن به روستاییان به میزان ۴۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

 

سخنگوی دولت در ادامه افزود:

با گذشت کمتر از ۲ ماه از ابلاغ سیاست های اقتصاد دریا محور در قابل ۳۰ قرار داد، مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان قرار داد با بخش های خصوصی و عمومی برای توسعه دریا محور منعقد شده است.

 

وی با اشاره به گزارش اخیر رئیس بانک مرکزی از آمارهای شاخص رشد اقتصادی در فصل دوم سال تابستان گفت: 

 این آمارها نشان از رشد اقتصادی قابل قبولی در حوزه نفت و انرژی ساختمان دارد که رشد ۶ ماهه اول به حدود سه درصد رسید.

 

بهادری جهرمی سپس به گزارش وزیر راه و شهرسازی درباره توافق با شورای پول و اعتبار در جهت حمایت از طرح ملی نهضت مسکن و سرعت بخشی آن گریزی زد و گفت: 

با موافقت شورای پول و اعتبار وام بهسازی و نوسازی مسکن‌های روستایی با سود ۵ درصد پرداخت می‌شود. همچنین قرار است برای حمایت از حوزه  اجاره بهای مسکن باز پرداخت اقساط هم در ماههای اولیه به صورت پلکانی اعمال تا بازپرداخت‌ها سهل‌تر شود.

 

وی درباره افزایش دوبرابری وام ودیعه مسکن گفت:

در تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ میلیون تومان و سایر  شهرها از ۴۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون افزایش یافت. همچنین برای نخستین بار وام ودیعه روستاها سقف ۴۰ میلیون در نظر گرفته شده است.   

 

سخنگوی دولت در پایان افزود:

با استناد به گزارش وزیر راه و شهرسازی پس از گذشت کمتر از دو ماه از ابلاغ سیاست کلی دریا از سوی مقام معظم رهبری حدود ۳۰ قرارداد با مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان با بخش‌های خصوصی و  عمومی در جهت توسعه دریا محور در قالب قرارداد یا تفاهم نامه منعقد شد که در حوزه در بنادر و ساخت شناورهای دریار و سایر تجهیزات در اقتصاد دریاست.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه