کد خبر:109199
پ
5939743
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان خوزستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد در یک ماهه مهر، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد در یک ماهه مهر، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

 

*** بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان خوزستان

 

به گزارش روستا، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت:

با توجه به میزان جوجه‌ریزی انجام شده در استان و همچنین واردات مرغ از استان‌های دیگر، شرایط بازار مرغ در خوزستان به ثبات رسیده و مشکلی در این زمینه نیست.

 

او با اشاره به آمار جوجه‌ریزی در خوزستان افزود:

در یک ماهه مهر، بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

 

آقای نیرومند ادامه داد:

با هدف تامین مرغ و جلوگیری از افزایش قیمت این محصول از سوی مرغداران، روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ با هدف تنظیم بازار استان از استان‌های دیگر وارد خوزستان می‌شود.

 

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روند جوجه‌ریزی در استان خوزستان به همین شکل مطلوبی که در یک ماه گذشته وجود داشته، ادامه دارد و مشکلی در خصوص تامین مرغ مورد نیاز بازار استان وجود ندارد و واردات مرغ از استان‌های دیگر نیز انجام می‌شود تا شرایط بهتر کنترل شود وگرنه چندان به واردات نیاز نداریم.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه براساس استاندارد و میانگین‌های ارزیابی شده میزان مصرف روزانه مرغ در خوزستان حدود ۳۵۰ تن است، افزود:

میزان نیاز روزانه استان تابع عوامل مختلفی از جمله قیمت گوشت قرمز، ماهی و شرایط پرداخت حقوق خانوارها در ابتدا و انتهای ماه و همچنین مناسبت‌ها و ایام خاص است و در شرایط مختلف، نیاز متفاوت می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 مهمترین اخبار صنایع جهان را اینجا مطالعه کنید

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه