کد خبر:109077
پ
13981005000062637129213441734139_89978_PhotoN
مسوول امور دام جهاد کشاورزی بهاباد:

اجرای طرح آمیخته‌گری بز فرانسوی آلپاین و بومی در بهاباد

مسوول امور دام جهاد کشاورزی بهاباد از اجرای طرح آمیخته گری بزغاله نر نژاد فرانسوی آلپاین با گونه بومی در این شهرستان خبر داد.

مسوول امور دام جهاد کشاورزی بهاباد از اجرای طرح آمیخته گری بزغاله نر نژاد فرانسوی آلپاین با گونه بومی در این شهرستان خبر داد.

 

*** اجرای طرح آمیخته‌گری بز فرانسوی آلپاین و بومی در بهاباد

 

به گزارش روستا، حسین ملکی‌نژاد در خصوص اجرای طرح آمیخته‌گری بز فرانسوی آلپاین و بومی در این شهرستان، اظهار کرد:

بزغاله‌های آلپاین را از مرکز پرورش بز آلپاین در استان زنجان با همکاری شرکت تعاونی دامداران شهرستان خریداری و بین دامدارانی که جهت اجرای این طرح ثبت‌نام کرده بودند، توزیع شد.

 

وی در ادامه افزود:

قیمت تمام شده هر رأس از این بزغاله‌ها ۹ میلیون تومان است که در راستای حمایت از این طرح یک‌سوم آن توسط جهاد کشاورزی و مابقی توسط دامداران پرداخت می‌شود.

 

به گزارش روستا، مسئول امور دام جهاد کشاورزی بهاباد هدف از اجرای این طرح را افزایش بهره‌وری در تولید شیر بز عنوان کرد و گفت:

سن بلوغ جهت تلاقی این نژادها از هشت ماهگی است، لذا با توجه به اجرای این طرح برای اولین بار در استان، تاکنون 10 رأس بزغاله نر آلپاین جهت آمیخته‌گری با گونه‌های محلی خریداری شده است.

با توجه به استقبال دامداران از این طرح تلاش داریم تا پایان سال چندین محموله از این بزغاله‌ها را خریداری و بین دامداران توزیع کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه