کد خبر:108976
پ
فتح‌الله کلانتری روستا
فتح‌الله کلانتری در یادداشت تخصصی تشریح کرد

پشت پرده طرح افغان‌هراسی و امنیتی‌سازی افاغنه در ایران چیست؟/ شش رکن جهاد ترکیبی برای مقابله با جنگ ترکیبی

طرح افغان‌هراسی یکی از مصادیق جنگ ترکیبی است که راهکار مقابله با این جنگ ترکیبی، جهاد ترکیبی در شش حوزه است.

طرح افغان‌هراسی یکی از مصادیق جنگ ترکیبی است که راهکار مقابله با این جنگ ترکیبی، جهاد ترکیبی در شش حوزه است.

 

*** پشت پرده طرح افغان‌هراسی و امنیتی‌سازی افاغنه در ایران 

 

به گزارش روستا به نقل از سروش، این روزها اخبار و تحلیل‌های مختلف پیرامون حضور اتباع بیگانه به صورت عام و حضور افاغنه به صورت خاص در ایران، به یکی از موضوعات مورد توجه محافل سیاسی و رسانه‌ای و حتی مردمی تبدیل شده است.

اما در این خصوص، افراد اهل مداقه، نگاه دقیق و جامع‌تری به این موضوع دارند و علیرغم واکنش‌های احساسی، نظرهای قابل توجه و متفاوتی دارند.

آقای دکتر فتح‌الله کلانتری از کارشناسان ارشد مسائل سیاسی و امنیتی در یادداشتی اختصاصی که برای سروش ارسال کرده است، به بررسی این موضوع از ابعاد مختلف پرداخته است.

 

*** پروژه افغان‌هراسی و امنیتی‌سازی

 

نویسنده در یادداشت خود آورده است، یکی از اهداف اصلی آمریکا برای خروج از افغانستان ایجاد پیوند بین طالبان با گروه‌های تروریستی شرق کشور و ایجاد ناامنی و درگیری نظامی طالبان با ایران در کمربند امنیتی شرق کشور بود.

با درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به پشتوانه اقتدار نیروهای مسلح خوشبختانه درگیری نظامی انجام نشد و طالبان در تور امنیتی و مدیریت اطلاعاتی ج.ا.ایران قرار گرفت.

رسانه‌های غربی و جریان نفوذ داخلی پس از ناامیدی و ناکامی در جنگ بین ایران و طالبان، پروژه افغان هراسی و امنیتی سازی افاغنه را از طریق فضای مجازی در دستور کار قرار داده و متاسفانه برخی از سایت ها و گروههای انقلابی هم بطور ناخواسته به آن دامن می‌زنند.

 

*** مهاجر، تهدید برای کشورهای مهاجرپذیر؛ آری یا خیر؟

 

جمهوری اسلامی ایران تجربه موفق تشکیل لشکر فاطمیون را در جبهه مقاومت دارد و رشادت‌ها و جانفشانی‌های این لشکر یادمان نرفته است.

بر اساس مطالعات انجام شده از مهاجران به این نتیجه رسیده‌ام که مهاجر هیچوقت برای کشور مهاجرپذیر تهدید نیست.

همین الان حدود دو میلیون نفر یمنی زیدی در عربستان سعودی مشغول کار هستند، باوجود اینکه این دو کشور از نه سال پیش با هم درگیر جنگ هستند اما تا کنون هیچگونه تهدیدی از طریق مهاجرین یمنی متوجه عربستان نشده است.

مهاجرین افغانستانی همواره برای جمهوری اسلامی ایران فرصت بوده و به غیر از موارد محدودی که آن هم توسط جریان نفوذ داخلی سازماندهی شده تا کنون هیچگونه تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته‌اند.

مطمئن باشید اگه روزی بین ایران و طالبان درگیری نظامی انجام شود همین افغانستانی‌ها در قالب لشکر فاطمیون در مقابل طالبان می‌ایستند همانطوری که لشکر بدر عراق که متشکل از آوراگان عراقی بود طی هشت سال دفاع مقدس در مقابل ارتش بعث عراق جنگیدند و پس از سقوط صدام، هسته اصلی و اولیه حشدالشعبی را تشکیل دادند.

تمام کارهای سخت و مادون توسط مهاجران افغان انجام می‌شود.

کدام ایرانی حاضر به کار کردن در چاه فاضلاب است؟

پس مراقب باشید و اسیر توطئه رسانه‌های غربی و جریان نفوذ نشوید، همان جریانی که به دنبال جنگ با طالبان بود.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** جهاد ترکیبی در مقابل جنگ ترکیبی

 

به گزارش روستا، نویسنده در پایان یادداشت خود آورده است، پروژه افغان‌هراسی یکی از مصادیق جنگ ترکیبی است و راه مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد ترکیبی است.

 

جهاد ترکیبی شش رکن اصلی دارد:

جهاد بصیرت افزایی

جهاد تبیین

جهاد روشنگری

جهاد رسانه ای

جهاد مجازی

جهاد شناختی

 

در پایان و با توجه به یادداشت نویسنده، باید گفت، مسئولان در حوزه‌های مختلف و مرتبط با موضوع مذکور باید هم در اطلاع‌رسانی و تبیین و هم اجرای اقدامات بایسته و شایسته، بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و قبل از اینکه در جنگ ترکیبی مورد نظر در جایگاه انفعال قرار گیریم، اقدامات لازم را برای آگاهی مردم در دستور کار قرار داده و عملیاتی کنند.

 

نویسنده؛ فتح‌الله کلانتری _ کارشناس ارشد مسائل سیاسی و امنیتی

 

صنایع – صنعت معدن تجارت – منتخبین انتخابات – روستا کشاورزی – سروش – پژواک فناوری

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه