کد خبر:108504
پ
علی سعدوندی روستا
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی تشریح کرد

۴ راهکار مهم برای تحول در اقتصاد کشور + فیلم

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی، ۴ راهکار مهم برای تحول در اقتصاد کشور را تشریح کرد.

 

*** تحول، کلیدواژه تحقق شعار سال

 

به گزارش روستا به نقل از صنایع، رهبر معظم انقلاب لازمه تحقق شعار سال 1402 را تحول در اقتصاد کشور خواندند و بر این مهم تاکید کردند.

اما برای تحول در اقتصاد کشور چه الزاماتی باید در دستور کار قرار گیرد؟

خبرنگار صنایع برای دریافت پاسخ سوال فوق، گفتگویی اختصاصی را با یکی از کارشناسان ارشد مسائل اقتصادی کشور انجام داده که در ادامه می‌توانید خلاصه آن را ملاحظه نمایید.

 

*** الزامات تحول در اقتصاد ایران

 

علی سعدوندی در ابتدای این گفتگو با به مسیر اقتصادی طی شده در ایران پرداخت و ضمن اشاره به موضوع مهم پایه پولی، مهم‌ترین عوامل افزایش آن در کشور را تشریح کرد.

وی در ادامه درباره راهکارهای جلوگیری از افزایش پایه پولی و تورم در کشور، اصلی‌ترین اصلاح ضروری را جداسازی بودجه ارزی از بودجه ریالی دانست و آن را از الزامات تحقق این مهم دانست.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی یکی دیگر از الزمات مهم تحول در اقتصاد کشور را کنترل هزینه‌های دولت خواند و تاکید کرد در صورت کنترل هزینه‌ها، دولت می‌تواند بیش از 10 درصد از ردیف‌های هزینه‌ای خود را کاهش دهد‌.

افزایش درآمدهای دولت نظیر حوزه‌های خدماتی از دیگر تاکیدات سعدوندی برای تحول در اقتصاد کشور و تحقق شعار سال بود.

 

*** ضرورت استقلال بانک مرکزی

 

به گزارش روستا، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در پایان، مهم‌ترین لازمه تحول در اقتصاد کشور را کنترل خلق پول توسط‌ بانک‌ها با افزایش سیاست‌گذاری پولی و نظارت در بانک مرکزی دانست و تاکید کرد، با توجه به اینکه هدف اصلی بانک مرکزی کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی است، این نهاد مهم باید مستقل باشد و سیاست‌گذاری پولی تنها توسط این نهاد صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه