کد خبر:108514
پ
محمدرضا رنجبر فلاح روستا
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

ناترازی‌ها در ساختارهای دولتی و بودجه‌ای از دلایل اصلی نیاز به تحول اساسی در کشور/ ضرورت هماهنگی‌ جدی بین سیاست‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی + فیلم

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه ناترازی‌ها در ساختارهای دولتی و بودجه‌ای از دلایل اصلی نیاز به تحول اساسی در کشور است، بر تدوین برنامه تحول به عنوان پیش‌نیاز اصلی تحول در کشور، تاکید کرد.

 

*** تحول در اقتصاد ایران

 

به گزارش روستا به نقل از صنایع، رهبر انقلاب در ادامه نام‌گذاری‌های سال‌های دهه اخیر با موضوعات اقتصادی، سال ۱۴۰۲ را سال «مهار تورم، رشد تولید» نامیده‌اند و از مردم و مسئولین خواسته‌اند که این دو محور را در اولویت برنامه‌های خود در سال جاری قرار دهند.

ایشان همچنین تاکید کردند که تحول اساساً ناظر به رفع عیوب و نقاط ضعف است و باید این ضعف‌ها را شناسایی کنیم، این نقاط را باید مشخص کنیم و با اراده‌ی قاطع ضعف‌ها را برطرف کنیم و تبدیل به قوّت کنیم.

رویکرد تحولی به شعار سال از این جهت حائز اهمیت است که مسئله تورم و عدم کفایت رشد تولید مسائل ریشه‌دار اقتصاد ایران هستند و منطقاً قرار نیست ادامه مسیر قبلی نتایج متفاوتی نسبت به گذشته به ارمغان آورد، بنابراین تحول لازمه رسیدن به رشد تولید و مهار تورم است.

با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب این سوال مطرح می‌شود که مهم‌ترین الزامات تحقق شعار سال در اقتصادی کشور چیست؟

خبرنگار صنایع برای دریافت پاسخ سوال فوق گفتگوی اختصاصی را با یکی از کارشناسان ارشد مسائل اقتصادی انجام داده که در ادامه می‌توانید خلاصه پاسخ وی به سوال مذکور را ملاحظه نمایید.

 

*** نسبت تحول با مهار تورم، رشد تولید»

 

محمدرضا رنجبر فلاح در بخشی از این گفتگو و با بیان اینکه کلیدی‌ترین نیاز حال حاضر کشور تحول است تاکید کرد، ناترازی‌ها در ساختارهای دولتی و بودجه‌ای کشور حاکی از نیاز شدید کشور به یک تحول اساسی در سیاست، اجتماع و فرهنگ است.

وی در ادامه و با اشاره به راهکارهای ایجاد تحول در اقتصادی کشور، تصریح کرد برای حل ناترازی‌های عمده موجود در کشور نیازمند هماهنگی‌های جدی بین سیاست‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

*** ضرورت تدوین برنامه تحول

 

به گزارش روستا، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در پایان این بخش از صحبت‌های خود، اصلی‌ترین لازمه ایجاد تحول در اقتصادی کشور را تدوین برنامه تحول دانست و تصریح کرد، اگر نگاهی به کلیه مشکلات و نارسایی‌های اقتصاد و مردم در ابعاد مختلف داشته باشیم، مشخص خواهد شد سیاست‌های اشتباه گذشته حاصل چالش‌ها و مشکلات فعلی است.

لذا باید با استفاده از یک برنامه تحول از اشتباهات چرخه‌ای گذشته پرهیز کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه