کد خبر:108218
پ
14020225000622_Test_PhotoN
مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل

هزینه ۱۰ میلیاردی بیمه سلامت برای ناباروری در اردبیل/ افزایش چشمگیر حمایت‌های بیمه‌ای جهت درمان ناباروری

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، از هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومانی این اداره کل برای درمان ناباروری در سال گذشته خبر داد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل، از هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومانی این اداره کل برای درمان ناباروری در سال گذشته خبر داد.

 

*** هزینه ۱۰ میلیاردی بیمه سلامت برای ناباروری در اردبیل

 

به گزارش روستا، وحید خلیل‌اللهی درباره هزینه ناباروی، اظهار کرد:

در سال گذشته مجموعا ۱۰ میلیارد تومان هزینه ناباروی توسط بیمه سلامت پرداخت شده که این هزینه‌ها شامل هزینه‌های دارویی، خسارت متفرقه، مرکز درمان ناباروری قفقاز و ریحانه بوده است.

 

وی افزود:

بیمه سلامت تحت عنوان قانون جوانی جمعیت از یک و نیم سال گذشته شروع به افزایش حمایت‌های درمانی از ناباروان کرده است که طی این قانون در استان اردبیل یک هزار و ۶۸۷ فرد نابارور از طریق سامانه نشاندار شده‌اند به طوری که از این افراد از خدمات ویژه تری نسبت به سایر افراد تحت پوشش بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به سایر خدمات ویژه افراد نابارور، یادآورشد:

افزایش داروهای در تعهد بیمه از ۱۵ قلم به ۶۳ قلم، افزایش لوازم مورد تعهد درمان ناباروری از ۲ قلم به ۲۸ قلم، حذف محدودیت خدمات سونوگرافی در زنان باردار و همچین مورد تعهد قرار دادن خدمات نابارواری همچونIVF،IVI و… از جمله دیگر خدمات حمایتی ارائه شده توسط بیمه سلامت است.

 

خلیل‌اللهی ادامه داد:

افزایش سن درمان ناباروری از ۴۵ به ۴۹ سال، رایگان بودن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولت، بیمه درمانی مادران باردار، شیرده و فرزندان تا ۵ سالگی و… سایر خدمات افزایش یافته مورد تعهد بیمه سلامت است. ۶۲۲ میلیارد تومان هزینه توسط بیمه سلامت استان اردبیل پرداخت شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان متحمل بیمه سلامت استان شده است، گفت:

هزینه‌های حمایتی بیمه سلامت نسبت به سال قبل ۵۱ درصد افزایش داشته است و همچنین علاوه بر هزینه های مذکور ۹۳ میلیارد تومان دیگر نیز هزینه سطح۱ بیمه روستایی شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل در خصوص میزان افراد تحت پوشش بیمه سلامت، تشریح کرد:

در حال حاضر ۶۳ درصد جمعیت استان اردبیل یعنی ۷۹۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

خلیل اللهی همچنین در خصوص صندوق بیماری‌های صعب العلاج و خاص، عنوان کرد:

قبلا ۵ نوع بیماری خاص وجود داشت که اکنون تعداد بیماری‌های خاص به ۵۰ مورد افزایش یافته است و در استان اردبیل ۷ هزار و ۲۵۰ مورد بیماری خاص شناسایی شده که یک چهارم آن بیماران سرطانی هستند.

 

وی تاکید کرد:

درقالب حمایت از بیماران خاص از طریق صندوق بیماران خاص و صعب العلاج یک هزار و ۴۲۵ مورد پرونده با هزینه کرد ۷/۷ میلیارد تومان از آذر ماه سال گذشته تا کنون رسیدگی شده است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه