کد خبر:108157
پ
اتلاتلات
مدیر اداره امور عشایر استان قزوین:

تولید ۵۸۰۰ تن انواع محصولات دامی توسط عشایر استان قزوین

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین از تولید پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع محصول دامی شامل گوشت قرمز و شیر عشایر طی سال گذشته در مناطق عشایری این استان خبر داد.

مدیر اداره امور عشایر استان قزوین از تولید پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع محصول دامی شامل گوشت قرمز و شیر عشایر طی سال گذشته در مناطق عشایری این استان خبر داد.

 

*** تولید ۵۸۰۰ تن انواع محصولات دامی توسط عشایر استان قزوین 

 

به گزارش روستا، سعید ابیت از تولید پنج هزار و ۸۰۰ تن انواع محصول دامی شامل گوشت قرمز و شیر عشایر طی سال گذشته در مناطق عشایری استان قزوین خبر داد.

 

وی افزود: از این میزان محصولات تولید شده هزار و ۷۵۷ تن گوشت قرمز از دام های سبک و هزار و ۵۷۷ تن گوشت قرمز از دام های سنگین تولید و به بازار عرضه کردند.

 

به گفته مدیر اداره امور عشایر استان قزوین، میزان شیر تولید شده از دام های سبک عشایر استان هزار و ۴۹۲ تن و از دام های سنگین نیز هزار و ۲۳ تن بود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه عشایر استان با وجود زندگی در مناطق کم برخوردار و کمبود امکانات نقش بسزایی در تولید محصولات کشاورزی و دامی دارند، گفت: عشایر استان ۳۵۰ هزار راس دام سبک و هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین پرورش می دهند.

 

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور از سوی عشایر تهیه می شود که بیانگر نقش پررنگ این قشر زحمت کش در تامین امنیت غذایی جامعه است.

 

ابیت گفت: به منظور پایداری تولید در واحدهای دامی عشایر قزوین درصدد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این قشر هستیم.

 

مدیر امور عشایر استان قزوین در ادامه به اقدامات و برنامه های این اداره برای مناطق عشایری استان اشاره کرد و افزود: کشت گیاهان دارویی، راه اندازی تورهای گردشگری به مناطق عشایرنشین، توسعه صنایع دستی و سوغات عشایر از دیگر برنامه های اداره امور عشایر استان قزوین با هدف تقویت معیشت و درآمدزایی عشایر است.

 

گفتنی است ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان زندگی می کنند که شغل اصلی آنها دامپروری (دام سبک) است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه