کد خبر:108167
پ
2673552
رئیس آموزش و پرورش عشایر دزفول:

۷۴ مدرسه عشایری در شهرستان دزفول وجود دارد

رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان دزفول با اشاره به وجود ۷۴ مدرسه عشایری در این شهرستان عنوان کرد ۴۴ مدرسه از این تعداد در قالب چادر هستند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان دزفول با اشاره به وجود ۷۴ مدرسه عشایری در این شهرستان عنوان کرد ۴۴ مدرسه از این تعداد در قالب چادر هستند.

 

*** ۷۴ مدرسه عشایری در شهرستان دزفول وجود دارد

 

به گزارش روستا، مصطفی جمالوند در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دزفول که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان دزفول ۷۴ مدرسه عشایری شامل ۷۲ مدرسه ابتدایی و ۲ مرکز شبانه روزی متوسطه وجود دارد.

 

وی افزود: از این تعداد، ۴۴ مدرسه در قالب چادر، ۱۱ مدرسه دارای ساختمان و ۱۹ مدرسه کانکسی بوده که در سطح شهرستان پراکنده هستند.

 

رئیس آموزش و پرورش عشایر شهرستان دزفول با بیان اینکه تحصیل دانش آموزان عشایر در دو مرکز شبانه روزی کاملاً رایگان است، عنوان کرد: این مراکز در زمینه سرانه تغذیه دچار کمبود و مشکل هستند و سرانه موجود کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد به طوری که هزینه تغذیه سه ماه ابتدای سال تحصیلی با تمام سرانه سال تحصیلی قبلی برابری می‌کند؛ بنابراین از خیران شهرستان و اداره آموزش و پرورش دزفول در راستای رفع این مشکل تقاضای همکاری و مساعدت داریم.

 

جمالوند ادامه داد: آموزش و پرورش عشایر دزفول دارای مکان و اداره نیست و تحت نظر اداره آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان فعالیت می‌کند که همین امر مشکلاتی برای ما به دنبال داشته است.

 

وی با اشاره به مشکل برق مدرسه هاشمی نژاد در روستای زاویه گفت:

به دلیل گرمای هوا و نبود برق، این مدرسه تا ساعت ۱۰ صبح فعالیت می‌کند و این امر موجب اعتراض دانش آموزان و خانواده آنها شده است؛ بنابراین انتظار می‌رود توزیع برق شهرستان در راستای رفع معضل برق این مدرسه همکاری لازم را داشته باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه