کد خبر:108243
پ
39557
مرکز آمار ایران اعلام کرد

برآورد ۱۲ میلیون تنی تولید محصولات باغی کشور در سال ۱۴۰۱

مرکز آمار ایران اعلام کرد، براساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری باغداری در سال ١٤٠١، مقدار تولید محصولات باغی دائمی ١٢ میلیون تن برآورد شده است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد، براساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری باغداری در سال ١٤٠١، مقدار تولید محصولات باغی دائمی ١٢ میلیون تن برآورد شده است.

 

*** برآورد ۱۲ میلیون تنی تولید محصولات باغی کشور در سال

۱۴۰۱

به گزارش روستا، نتایج حاصل از طرح آمارگیری از باغداری کشور در سال ۱۴۰۱ توسط مرکز آمار ایران منتشر شد، بر اساس نتایج حاصل از این طرح، مقدار تولید محصولات باغی دائمی در سال ١٤٠١، حدود ١٢ میلیون تن برآورد شده است.

برآورد ۱۲ میلیون تنی تولید محصولات باغی کشور در سال ۱۴۰۱بر اساس این طرح آمارگیری، ٦٤ درصد از کل تولید محصولات باغی کشور در سال ١٤٠١ مربوط به محصولات سیب، پرتقال، نارنگی، انگور و خرما بوده است.

مساحت باغ‌ها و قلمستان‌های کشور در سال ١٤٠١، حدود ۱.۹ میلیون هکتار برآورد شده که ٦٩ درصد باغ ساده (تک محصولی) و ٣١ درصد باغ مخلوط (چند محصولی) بوده است.

مقدار تولید پرتقال و نارنگی در سال ١٤٠١، در حدود ٣ میلیون تن برآورد شده که ٩ درصد افزایش را در مقایسه با سال ١٣٩٨ داشته است.

مقدار تولید سیب در سال ١٤٠١، حدود ٢ میلیون تن برآورد شده که در مقایسه با سال ١٣٩٨ در حدود ١١ درصد کاهش داشته است.

برآورد میزان تولید انگور در سال ١٤٠١، حدود ١, ٤ میلیون تن بوده که ٢٧ درصد کاهش در مقایسه با سال ١٣٩٨ داشته است.

مقدار تولید خرما در سال ١٤٠١، در حدود ١ میلیون تن برآورد شده که ٢١ درصد کاهش در مقایسه با سال ١٣٩٨ را نشان می‌دهد.

نتایج حاصل از این آمارگیری نشان می‌دهد که ٦٧ درصد باغ‌ها و قلمستان‌های کشور در ١٠ استان کشور در استان های کرمان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان و زنجان واقع شده است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه