کد خبر:108156
پ
عیسی+زارع+پور
وزیر ارتباطات:

تمامی مدارس کشور از طریق فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد

وزیر ارتباطات از اتصال تمامی مدارس به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

وزیر ارتباطات از اتصال تمامی مدارس به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

 

*** اتصال مدارس کشور به فیبرنوری

 

به گزارش روستا به نقل از پژواک، عیسی زارع‌پور در مراسم امضا تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور به فیبرنوری، اظهار داشت:

در آینده جاده‌ها تبدیل به فیبرهای نوری می‌شوند و هدف‌گذاری وزارت ارتباطات این است که تا پایان امسال ۸ تا ۱۰ میلیون از مردم کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند.

می‌دانم ممکن است برخی از مردم اکنون از سرعت و کیفیت اینترنت ناراضی باشند اما با توسعه فیبرنوری می‌توان سرعت و کیفیت بالا را در اختیار مردم قرار داد.

همان تکنولوژی (۴G) که در تهران در اختیار مردم قرار دارد را در توسعه روستاها به کار گرفته‌ایم و از این نظر تفاوتی بین شهرهای مختلف نگذاشته‌ایم. آرزوی ما این است که پس از شهرها، فیبرنوری را به روستاها نیز ببریم.

 

وی با تاکید بر اینکه‌ در روز ارتباطات ۲۵ درصد به ظرفیت مرکز «داده مادر» شبکه ملی اطلاعات می‌افزاییم و این کار را با تجهیزات بومی انجام خواهیم داد، تصریح کرد:

تا پایان سال ۳۰ درصد و تا پایان دولت سیزدهم، تمامی مدارس بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

اکنون ۵۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره واحد در اختیار مردم قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم این میزان را افزایش دهیم. ما در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم و در ایام کرونا آموزش و پرورش در تمام دنیا با اختلال مواجه شد و با همتی که در وزارت ارتباطات وجود داشت و با همراهی آموزش و پرورش مدارس به کار خود ادامه دادند.

 

*** روز بزرگ ارتباطات و آموزش و پرورش

 

به گزارش روستا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان، تاکید کرد:

امروز برای حوزه ارتباطات و آموزش و پرورش روز بزرگی است. چهارشنبه روز جهانی ارتباطات آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری برای ۱۰۰ شهر خواهیم داشت و این پروژه حاصل کار شبانه‌روزی اپراتورها و دیگر بخش‌های فعال در این پروژه است.

پروژه فیبرنوری کار عملیات عمرانی بسیار سنگینی دارد و به همین دلیل برای دستیابی به آن نیاز است که کمی صبور باشیم. شبانه‌روز در تلاش هستیم تا زیرساخت را مهیا کنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه