کد خبر:108025
پ
3433905
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور:

تگرگ به باغداران نیشابور ۱۲۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

 مدیر جهاد کشاورزی نیشابور عنوان کرد در پی بارش تگرگ به مزارع و باغات نیشابور خسارت نسبتا شدیدی وارد شد که براساس بازدیدهای میدانی میزان خسارت ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی نیشابور عنوان کرد در پی بارش تگرگ به مزارع و باغات نیشابور خسارت نسبتا شدیدی وارد شد که براساس بازدیدهای میدانی میزان خسارت ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

*** تگرگ به باغداران نیشابور ۱۲۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

 

به گزارش روستا، علی مبارکی اظهار کرد:

در پی بارش تگرگ طی ۱۴ اردیبهشت در این شهرستان به مزارع و به خصوص باغات خسارت نسبتاً شدیدی وارد شد و در بازدیدهای میدانی میزان خسارت ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود:

در این میان بیشترین خسارات مربوط به حوزه باغبانی بوده است؛ به طوری که ۳۲۷ هکتار از باغات شهرستان از جمله باغات گیلاس، سیب، آلو، آلبالو، گردو، بادام، هلو، به و زردآلو و ۵۵ هکتار از مزارع سبزیجات تحت تأثیر تگرگ قرار گرفته و خسارت دید.

 

وی تصریح کرد:

میزان خسارات از ۲۰ درصد آغاز می‌شود و در بعضی مناطق تا ورود خسارت ۹۰ درصدی نیز گزارش شده است؛ به طور میانگین میزان خسارت در باغات شهرستان ۶۰ درصد برآورد شده است.

 

مبارکی بیان کرد:

در مزارع شهرستان نیز خسارت‌هایی داشتیم. البته میزان خسارت به اندازه باغات سنگین نبود و بیشترین خسارت در حوزه زراعت و مربوط به مزارع سبزیجات برگی بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر بار و روستاهای میرآباد، عیش آباد، صومعه، بوژان و قلعه نو جمشید بوده است، افزود:

در بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده، میزان خسارت حوزه کشاورزی در بخش باغبانی و زارعت حدود ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است که گزارش خسارات از طریق فرمانداری شهرستان به ستاد حوادث استان ارسال شد.

 

وی گفت:

علاوه بر تگرگ سنگین که اواسط فصل بهار شهروندان و کشاورزان نیشابوری را غافگیر کرد، در روزهای پایانی فروردین ماه نیز بخشی از باغات و مزارع شهرستان نیشابور بر اثر سرمازدگی و یخبندان خساراتی را متحمل شد.

 

مبارکی تصریح کرد:

سامانه ضد تگرگ به کمک بهره برداران بخش کشاورزی آمده است و وجود این گونه سامانه‌ها در شهرستان و در سال «مهار تورم؛ رشد تولید» می‌تواند نوید بخش خوبی برای مبارزه با تگرگ باشد و امیدواریم مورد استقبال سایر باغداران و کشاورزان عمده قرار بگیرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خاطرنشان کرد:

باغداران و کشاورزان ما باید در کنار وجود ابزارهای جدید مقابله با بحران‌های طبیعی با انجام بیمه پایه محصولات کشاورزی و باغی از دسترنج خود در مقابل این عوامل طبیعی حفظ و حراست کنند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه