کد خبر:107139
پ
میرتاج الدینی روستا
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد

محقق نشدن ردیف‌های درآمدی بودجه؛ دلایل و راهکارها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تشریح دلایل و راهکارهای محقق نشدن ردیف‌های درآمدی بودجه، خواستار عدم تکرار این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تشریح دلایل و راهکارهای محقق نشدن ردیف‌های درآمدی بودجه، خواستار عدم تکرار این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ شد.

 

*** محقق نشدن ردیف‌های درآمدی بودجه

 

به گزارش روستا به نقل از صنایع، گزارش تفریغ بودجه نشان می‌دهد بسیاری از ردیف‌های بودجه محقق نشده و بسیاری از این ردیف‌های درآمدی صفر است.

در این رابطه به نظر می‌رسد نوعی ناهماهنگی بین طرز تلقی و نگاه دولت و مجلس وجود دارد که در عمل پاسخگوی خواسته‌ها و انتظارات نیست.

سوال اینجا است که برای رفع این معضل در عملیاتی نوشته شدن بودجه ۱۴۰۲ چه باید کرد؟

خبرنگار صنایع برای بررسی هرچه بیشتر ابعاد این موضوع و دستیابی به پاسخ سوال مذکور گفتگوی اختصاصی را با یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی انجام داده است که در ادامه پاسخ وی به این سوال را ملاحظه خواهید نمود.

 

*** لزوم داشتن فرهنگ خودانتقادی در مجلس

 

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در ابتدای این گفتگو با تاکید بر وجود برخی مشکلات در نوشتن ردیف‌های بودجه، اظهار داشت:

اگر ما باید نگاه خود انتقادی به این موضوع نگاه کنیم در واقع محقق نشدن ردیف‌های درآمدی بودجه به مجلس بر می‌گردد.

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

گاهی احکامی را در مجلس تصویب می‎کنیم که دولت نیز خیلی موافق نیست اما وقتی ردیف‌های تامین منابع و درآمدی در مجلس تصویب می‌شود و در نهایت منابع آن حاصل نمی‌شود طبیعی است که اقدام بلا عمل و صفر خواهد ماند.

 

*** لزوم عدم تکرار تجربه خطا

 

به گزارش روستا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان این بخش از صحبت‌های خود، اظهار داشت:

گاهی نیز دولت پیشنهادهایی مثل واگذاری برخی از دارایی‌ها را می‌دهد که اینها نیز در زمان اجرای بودجه در طول سال تحقق پیدا نمی‌کند.

بنابراین بهترین راه این است آنچه را که در بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تجربه کردیم را دوباره در بودجه ۱۴۰۲ تکرار نکنیم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه