کد خبر:106653
پ
نهاده‌های کشاورزی
معاون هماهنگی امور اقتتصادی استاندار خراسان شمالی:

انعقاد ۵۰ قرارداد دانش بنیان برای رفع نیازهای کشاورزی خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتتصادی استاندار خراسان شمالی از انعقاد بیش از ۵۰ تفاهم نامه و قرارداد در حوزه دانش بنیان برای رفع نیازهای بخش کشاورزی استان بین صاحبان نیاز و برآورده کنندگان نیاز خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتتصادی استاندار خراسان شمالی از انعقاد بیش از ۵۰ تفاهم نامه و قرارداد در حوزه دانش بنیان برای رفع نیازهای بخش کشاورزی استان بین صاحبان نیاز و برآورده کنندگان نیاز خبر داد.

 

*** انعقاد ۵۰ قرارداد دانش بنیان برای رفع نیازهای کشاورزی خراسان شمالی

 
به گزارش روستا، ناصر فخر موحد در چهارمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان که در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد:

خوشبختانه بیش از ۵۰ قرارداد و تفاهم نامه پیرو برگزاری رویداد تانا در بخش کشاورزی استان منعقد شد؛ البته تعدادی از نیازهای احصاء شده استان در این بخش هنوز مرتفع نشده و نیاز است که پیگیری‌های بعدی نیز انجام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه باید خود تحریمی را فراموش کرده و عینک بدبینی را تغییر دهیم، افزود:

برای پیگیری تفاهم نامه‌ها و سایر موضوعات حتی می‌توان از توان بخش خصوصی نیز بهره برد تا در نهایت به نتیجه‌ای که مطلوب استان است، برسیم.

 

وی گفت:

آیین نامه اجرایی اقتصاد دانش بنیان، مسیر حرکت ما به سمت کمبودهای این بخش است و هر دستگاهی نیز وظایف خودش را دارد که باید پیگیری کند.

 

فخر موحد ادامه داد:

بهترین رویکرد خروج از بروکراسی اداری و پشت میز نشینی در این بخش، برگزاری رویدادهای عملیاتی تانا است که تاکنون صرفا ۵ استان از جمله خراسان شمالی آن را برگزار کرده‌اند که البته از لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها، قابل مقایسه با آن‌ها نیستیم اما جزو پیشتازان در این عرصه هستیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه برقراری ارتباط بین علم و تولید از مهم‌ترین موضوعات در استان است، تصریح کرد:

ضرورت دارد تا مجموعه‌هایی از قبیل دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، اقتصاد و دارایی، میراث فرهنگی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه‌های استان برنامه‌های خود را تدوین کرده و آماده برگزاری رویداد تانا (توانمندسازی و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌ها) مختص حوزه خود باشند.

 

وی افزود:

همه این دستگاه‌ها باید نیازهای حوزه خودشان و بخش‌های وابسته را احصاء کنند تا بتوان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در قالب برگزاری رویداد تانا برای رفع نیاز آن‌ها بهره برد؛ باید تلاش کنیم تا هیچ روزنه‌ای در این بخش باقی نماند و همه نیازها و مشکلات مربوطه، مد نظر قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه