کد خبر:101514
پ
روستاها
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

طرح هر روستا یک محصول موجب سوق دادن روستاها به سمت اشتغالزایی می‌شود

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید معتقد است طرح هر روستا یک محصول موجب سوق دادن روستاها به سمت اشتغالزایی می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید معتقد است طرح هر روستا یک محصول موجب سوق دادن روستاها به سمت اشتغالزایی می‌شود.

 

*** محصول محوری درروستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نوراله زاده، درباره طرح‌های اجرا شده اشتغالی در صندوق، اظهار کرد:
یکی ازراههای حمایت از توسعه اقتصادی روستاها، حمایت از محصول محوری درروستا و جلب مشارکت اهالی برای گرایش به شغل مشترک به منظور کسب درآمد و ثروت بیشتر وگسترش مزیت‌های روستا است.

 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید پیرو طرح روستای، افزود:
اجرای طرح هر روستا یک محصول موجب سوق دادن روستاها به سمت اشتغالزایی است و حمایت از زنان سرپرست خانوار و پایداری شغل از اولویت صندوق می‌باشد.
صندوق کارآفرینی امید با حمایت از طرح هر روستا، یک محصول درتلاش است اشتغالزایی را به روستاها برده وبربیکاری درروستاها غلبه و خانوارها را ازخدمات صندوق بهره‌مند کند.

وی با اشاره به محوریت محصول واحد گفت:
امروزدراغلب شهرستان‌ها و بخش‌ها روستاهای زیادی با محوریت محصول واحد به کار تولید وارائه خدمت مشغول هستند که بسیاری ازاین تولیدات کشاورزی و دربرخی موارد صنعتی و خدماتی است.

 

*** ایجاد گردش مالی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به حمایت صندوق از زنان سرپرست خانوار، بیان کرد:

به طور مشخص در صندوق جامعه هدفی از بین مردان و زنان تعریف نشده است اما زنان سرپرست خانوار به دلیل اینکه گردش مالی و جواز کسب ندارند و بانک‌ها معمولا به آنها وام نمی‌دهند در اولویت حمایت صندوق قراردارند تا بتوانند گردش مالی ایجاد کنند.
فعالیت‌های کارآفرینی درراستای رونق روستا درصندوق کارآفرینی امید شامل پرداخت ۱۶۵۰میلیارد تومان وام اشتغال روستایی است که پرداخت بیش از ۷۵درصد تسهیلات روستایی انجام شده است.
ایجاد ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی در ۳۱استان و فعالیت در۳۱استان و ۱۰۰ روستای بدون بیکار و اجرای طرح هر روستا, یک محصول در بیش از ۲۰۰روستای کشور از جمله فعالیت های این صندوق است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه