کد خبر:94563
پ
کتابخانه
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران اعلام کرد

راه‌اندازی کتابخانه‌ در روستاها

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران از اختصاص ساختمان‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه‌ در روستاها خبر داد.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران از اختصاص ساختمان‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه‌ در روستاها خبر داد.

 

*** راه‌اندازی کتابخانه‌ در شهرستان کامیاران

 

به گزارش خبرگزاری روستا، فرمانده و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی از واگذاری ساختمان‌های بلااستفاده دولتی در روستاها برای راه‌اندازی کتابخانه‎‌ به منظور ترویج فرهنگ کتابخانه و توسعه فرهنگی کشورخبر داد.

مسعود الماسی با تاکید بر اهمیت دسترسی مردم به امکانات در تمامی حوزه ها به ویژه کتاب، اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه‌ در روستاها به توسعه متوازن منجر می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه، یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی را ترویج مطالعه و کتابخوانی در میان جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: در واقع از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است بنابراین باید بیش از پیش به این مقوله در کشور توجه صورت گیرد.

 

*** تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران

 

محمد عبدالملکی از میان ۵۰باب کتابخانه‌ عمومی فعال در استان کردستان، تعداد ۹ باب از کتابخانه‌ها را مربوط به شهرستان کامیاران اعلام کرد که از نظر تعداد، رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی در استان کردستان بالغ بر ۳۷ هزار عضو است که از این تعداد ۷ هزار عضو مربوط به شهرستان کامیاران است.

عبدالملکی از بین ۷۰۰ هزار جلد منبع موجود در کتابخانه های عمومی استان کردستان، ۸۰ هزار جلد را مربوط به شهرستان کامیاران اعلام کرد.

 

به گزارس خبرگزاری روستا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با تأکید بر حمایت مسئولان از راه‌اندازی کتابخانه‌ اظهار داشت:

حمایت از این نهاد فرهنگی در واقع حمایت از آگاهی‌بخشی و توسعه فرهنگی جامعه است که هر جامعه را به سمت و سوی سعادت رهنمون می‌کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه