کد خبر:91836
پ
آلوی اسدآباد

جشنواره آلوی اسدآباد برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری جشنواره آلو در روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در آینده نزدیک همزمان با برداشت این محصول خبر داد 

فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری جشنواره آلوی اسدآباد در روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در آینده نزدیک همزمان با برداشت این محصول خبر داد 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، فرماندار شهرستان اسدآباد در کارگروه امور تولیدی و اقتصادی شهرستان اسدآباد، از برگزاری جشنواره آلوی اسدآباد در روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در آینده نزدیک همزمان با برداشت این محصول خبر داد.

 

حمیدوند اظهار کرد: بر اساس مساحت و جی. پی. اس سطح زیرکشت امسال چغندرقند ۱۸۴۰ هکتار بوده که با پیش‌بینی‌های انجام شده از این میزان سطح زیرکشت ۱۲۰ هزار تن چغندرقند تولید و برداشت خواهد شد.

وی میزان تعهد امسال شهرستان با کارخانه‌های قند اصفهان و همدان را در مجموع ۸۰ هزار تن اعلام کرد و افزود:

بر اساس تعهد سطح زیرکشت چغندرقند این شهرستان ۱۲۳۰ هکتار بود که در حال حاضر با این میزان سطح زیرکشت انجام شده توسط کشاورزان اسدآبادی بیش از ۴۰ هزار تن اضافه برداشت و تولید خواهیم داشت.

 

 

*** تولید آلوی اسدآباد

 

حمیدوند با بیان اینکه تولید رکوردی برخی از کشاورزان اسدآبادی در هر هکتار ۶۵ تا بیش از ۱۰۰ هکتار چغندرقند بوده است، تصریح کرد:

در حال حاضر دو کارخانه همدان و اصفهان با اسدآباد دارای قرارداد بوده که باید نسبت به تحویل تعهد ۷۵ تا ۸۰ هزار تن چغندرقند اقدام کنند تا راهکار و تدبیری مناسب برای مابقی افزایش تولید چغندرقند شهرستان پیدا کنیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد نیز سطح زیرکشت آلوی این شهرستان را در مجموع ۳۰۰ هکتار اعلام کرد و یادآور شد:

میانگین تولید سطح باغات این شهرستان به ازای هر هکتار ۱۵ تن آلو است.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد:

براساس پیش‌بینی‌ها امسال از کل سطح زیرکشت باغات آلوی اسدآباد افزون بر ۴ هزار و ۵۰۰ تن آلو توسط ۳۰۰ بهره‌بردار اسدآبادی برداشت خواهد شد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایسنا
ارسال دیدگاه