کد خبر:86634
پ
نمایشگاه صنایع‌دستی

برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و ادوات کشاورزی در تبریز

نمایشگاه صنایع‌دستی و اداوت کشاورزی در تبریز گشایش یافت.

نمایشگاه صنایع‌دستی و اداوت کشاورزی در تبریز گشایش یافت.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، نمایشگاه صنایع‌دستی از امروز تا ۱۶ تیرماه با حضور کشورهای عمان، جمهوری آذربایجان و شرکت‌های مختلف از سراسر کشور در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز دایر است.

 

*** حضور فعال گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در این دوره از نمایشگاه صنایع‌دستی

 

در این نمایشگاه انواع محصولات و تولیدات صنایع دستی، ورنی بافی، منبت چوب، معرق چوب، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، سنگ‌های قیمتی، لباس‌های سنتی، میناکاری، حکاکی روی فلز و نقره، چاپ باتیک و ممقان دوزی به معرض دید عموم گذاشته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این خصوص در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه نمایشگاه مزبور با عنوان « تبریز ۲۰۱۸ » با محوریت معرفی، عرضه و حمایت از هنرهای دستی و سنتی هنرمندان ایرانی فعالیت می‌کند، افزود:

این نمایشگاه هشتمین دوره از نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تبریز محسوب می‌شود.

مرتضی آبدار از حضور فعال گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در این دوره از نمایشگاه صنایع‌دستی به شکل ویژه خبر داد.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات لازم برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تبریز – ایران مهیا شده است، گفت:

تعداد ۲۲۰ غرفه برای عرضه محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه آماده است.

مرتضی آبدار اظهار داشت:

این نمایشگاه علاوه بر فراهم آوردن زمینه رونق و ترویج صنایع دستی می‌تواند ظرفیتی برای معرفی رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ برای میهمانان و حاضرین در این نمایشگاه باشد.

 

*** آذربایجان شرقی با کسب ۲۶ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی رتبه دوم کشوری را دارد

 

آذربایجان شرقی با برخورداری از مجموعه زیبا و بدیع از انواع گوناگون صنایع دستی، قطب مهم و محوری این حوزه در کشور به شمار می رود که می‌تواند یکی از عوامل و زیربناهای توسعه گردشگری ایران و آذربایجان باشد.

این استان با کسب ۲۶ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی رتبه دوم کشوری را دارد و هم اکنون ۱۱ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در این حوزه فعالیت دارند.
همچنین نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی با شرکت استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، همدان، البرز، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، کردستان، فارس و مازندران در سالن شهریار دایر شده است.

این نمایشگاه در زمینه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، کودهای شیمیایی و سموم، لوله پلی اتیلن و پی وی سی و تجهیزات آبیاری از امروز تا ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری روستا، علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به محل این نمایشگاه‌ها مراجعه کنند.

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه